آزمایشی از هوش مصنوعی و فناوری تصویربرداری، بهترین ماهی پاک‌کننده را شناسایی می‌کند

این پروژه که توسط مؤسسه آبزی پروری دانشگاه استرلینگ، دانشگاه سوانسی و Otter Ferry Seafish هدایت می‌شود، به بررسی بهترین راه‌ها برای شناسایی ماهی‌ ماهی قزل آلا کبابی  های بالن و توده ماهی با عملکرد بالا با استفاده از هوش مصنوعی  و فناوری تصویربرداری می‌پردازد. این کنسرسیوم از مرکز نوآوری آبزی پروری پایدار (SAIC) بودجه دریافت کرده است و توسط Loch Duart، Bakkafrost اسکاتلند، Ocean Matters و Visifish  یک شرکت بینایی ماشین، حمایت خواهد شد.

یک مطالعه قبلی با بودجه SAIC ثابت کرد که بالن راس جسورتر احتمالاً برای کار چیدن شپش دریایی از ماهی قزل آلا مناسب‌تر است. ماهی‌های جسورتر وقتی با اجسام خارجی ماهی قزل آلا رنگین کمان  در مخزن‌هایشان مواجه شدند، هیچ تردیدی نشان ندادند و تیم تحقیقاتی اکنون در حال بررسی نحوه استفاده از این نوع آزمایش در مقیاس تجاری هستند.

مرحله اول این پروژه ماهی قزل آلا سالمون شامل دسته بندی ویژگی های مختلف مانند جسارت، خجالتی، تعامل اجتماعی و حتی پرخاشگری و مشاهده عملکرد طیف شخصیت ها در چیدن شپش دریایی از ماهی آزاد است.

سپس بینش‌ها با فناوری تصویربرداری ادغام می‌شوند، که می‌تواند به طور گسترده توسط تولیدکنندگان غذاهای دریایی برای نظارت بر رفتار و رفاه ماهی‌های تمیزتر استفاده شود.

مانند برخی از مصاحبه‌های شغلی، چالش گروهی نیز وجود خواهد داشت با محققانی که بر نحوه واکنش ماهی‌های بالن و توده ماهی با شخصیت‌های مختلف در گروه‌های اجتماعی نظارت می‌کنند.

دکتر آدام بروکر،ماهی قزل آلا پرورشی  پژوهشگر رفتار حیوانات آبزی در مؤسسه آبزی پروری دانشگاه استرلینگ، گفت: «ما ماهی تمیزتر برای یک شغل خاص تولید می کنیم، بنابراین منطقی است که یک فرآیند انتخاب مناسب بر اساس ویژگی های شخصیتی متفاوتی که می دانیم توسعه دهیم.

تاثیر فریب دادن با این اطلاعات جدید، ما می‌توانیم محیط پرورش را تغییر دهیم تا رفتارهای فریبنده را تشویق کنیم و از بین برنده‌های خوب برای پرورش نسل‌های آینده انتخاب کنیم.

توانایی شناسایی بهترین دلال‌کننده‌ها، بر اساس رفتار، می‌تواند به بهبود قابل توجهی در سلامت و رفاه ماهی آزاد و کاهش تعداد ماهی‌های پاک‌تر مورد استفاده منجر شود. دیدن رفتار پاک‌تر ماهی‌ها در زمان زندگی مشترک نیز به ما کمک می‌کند تا بفهمیم این ماهی‌ها چگونه با یکدیگر تعامل دارند، بنابراین می‌توانیم پس از ادغام آنها در سایت‌های تولیدکنندگان، این موضوع را توضیح دهیم.

  • منابع:
    1. Trial leverages AI and imaging technology identify the best delousing cleaner fish
  • تبلیغات: 
    1. استفاده از کلم بروکلی برای رفع زردی نوزاد
    2. نوعی خیارشور که اعتیاد آور است
    3. تاثیر رژ لب بر احساسات زنان جهان
    4. استفاده از فوم در صندلی چوبی