از تخمه آفتاب گردان بسته بندی جهت تولید پنیر استفاده می شود

تحقیقات نشان می دهد که ویتامین E همراه با فیبر و محتوای سلنیوم موجود در تخمه آفتاب گردان بسته بندی برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ مفید است. نتایج مثبت نشان داد که تخمه آفتابگردان و مواد مغذی آن ممکن است پیشگیری کننده شیمیایی باشند.

از آنجایی که دانه های آفتابگردان دارای ارزش فیبر غذایی زیادی هستند که برای هضم غذا مفید است.

فیبر موجود در دانه به افزودن ماده به مدفوع کمک می کند و حرکت آن را تسهیل می کند. علاوه بر این، بسیاری از مواد مغذی دیگر آن برای سلامت روده شما مفید هستند.

مطالعات نشان می دهد که مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی برای متعادل کردن باکتری ها در روده عالی هستند.

منیزیم سال‌ها برای تأثیر آن بر خلق و خو مورد مطالعه قرار گرفته است. تخمه آفتابگردان سرشار از منیزیم است که یک ماده شیمیایی تقویت کننده خلق و خو است.

بنابراین می تواند با مقدار کمی در روز به بهبود علائم اضطراب و افسردگی کمک کند.

تخمه

دانه ها همچنین حاوی اسید آمینه ای به نام تریپتوفان هستند. این اسید آمینه به ترشح سروتونین در مغز کمک می کند که یک تقویت کننده خلق و خو است و به فرد کمک می کند احساس رضایت، آرامش و تعادل داشته باشد.

دانه های گیاه آفتابگردان از سر برداشت می شود. اکثر گل‌های آفتابگردان سر بزرگی به طول 30 سانتی‌متر دارند و هر کدام تا 2000 دانه دارند.

پس از برداشت، آنها برای پردازش فرستاده می شوند و برای کاهش سطح رطوبت آنها برشته می شوند.

فرآیند بسته بندی برای تازه نگه داشتن دانه های آفتابگردان مهم است. آنها در بسته بندی هوا بسته بندی می شوند و در صورت انجام صحیح می توانند تا 3 ماه ماندگاری داشته باشند.

سپس این دانه ها به مغازه ها، بازارها و مزارع برای مصرف به عنوان غذا، روغن یا پرندگان خوراکی فرستاده می شوند.

برای مصارف انسانی، طعم آجیلی و بافت سفت دارند و همیشه از نوع راه راه سفید هستند.