استفاده از الکتروپمپ سه فاز برای افراد ساکن در کاشان ممنوع می باشد

پمپ های شناور که در تاسیسات مورد استفاده قرار می گیرند همان الکتروپمپ سه فاز می باشند. پمپ های گریز از مرکز چند مرحله ای که در حالت عمودی کار می کنند.

شفت ESP می چرخد و پروانه می چرخد و سیال را از طریق ورودی پمپ یا جداکننده گاز به سمت سطح فشار می دهد.

داده‌های بالابر مصنوعی برای رابطه تولید ورودی و شاخص بهره‌وری مورد نیاز است که میزان تولید بالقوه از مخزن را نشان می‌دهد.

بالابر مصنوعی مکانیزمی برای بلند کردن هیدروکربن ها از مخزن به سطح است زیرا فشار مخزن برای فشار دادن روغن به سطح کافی نیست.

بالابر مصنوعی از دو نوع تاسیسات سطحی و تاسیسات پایین چاله می باشد.

مکانیسم عملکرد پمپ جریان شعاعی و مختلط به این صورت است که مایعات تولید شده، پس از قرار گرفتن در معرض نیروهای گریز از مرکز بزرگ ناشی از سرعت چرخش زیاد پروانه، انرژی جنبشی خود را در دیفیوزر که تبدیل انرژی جنبشی به فشار در آن صورت می گیرد، از دست می دهند.

پمپ

یک موتور الکتریکی با سرعت نسبتاً ثابتی می‌چرخد، پمپ را می‌چرخاند و از شفتی که به محافظ قطعه متصل است عبور می‌کند.

برق از طریق سیم‌های هادی الکتریکی که به لوله چسبانده شده‌اند به تجهیزات زیر هدایت می‌شود، سیال وارد پمپ در حال کار می‌شود.

راندمان پمپ زمانی که مایعات تولید می شود بالا خواهد بود و حجم بالای گاز آزاد می تواند باعث عملکرد ناکارآمد پمپ شود، ESP فقط می تواند با گاز آزاد بین 10-20 درصد و بیشتر از آن مقابله کند که باعث ناکارآمدی عملکرد پمپ می شود.

ESP یک پمپ گریز از مرکز چند مرحله ای است، طراحی یک پمپ گریز از مرکز الکتریکی در سمت راست پمپ را در محدوده سرعت جریان بهینه خود تنظیم می کند.

نرخ جریان با توجه به توانایی مخزن تنظیم می شود. نوع مرحله استفاده شده میزان حجم طراحی تولید سیال را تعیین می کند. تعداد مراحل کل سر طراحی تولید شده و اسب بخار مورد نیاز موتور را تعیین می کند.