استفاده از بادام زمینی فله برای درمان بیماری های پوستی

تنقلات بادام زمینی فله نمکی بی نمک عمدتاً در شبه قاره آسیا، به ویژه هند مصرف می شود اینها عمدتاً با سرخ کردن و پوشش دادن مغز بادام زمینی تهیه می شوند.

آرد بادام زمینی که عموماً با آسیاب کردن پودر بادام زمینی بدون چربی پس از استخراج روغن تولید می شود به دلیل خواص امولسیون کنندگی و به عنوان آرد کامپوزیت، عموماً در سایر آماده سازی ها مانند سوپ، کلوچه، کاری استفاده می شود.

همچنین برای پوشش محصولات گوشتی استفاده می شود آرد بادام زمینی را می توان برای تهیه آردهای کامپوزیتی با غلات غیر گندم یا تکمیل آرد آن با منابع غنی از پروتئین مانند آرد حبوبات به ویژه در کشورهایی که تولید گندم در آنها ناکافی است، می تواند ارزش غذایی نان را بهبود بخشد.

میله های بادام زمینی در سراسر جهان به اشکال مختلف مصرف می شود آنها پس از پوشاندن بادام زمینی نیمه آسیاب شده با شکر یا دمنوش پس از سفید کردن و مرطوب کردن مغزها آماده می شوند در هند به آن “چیکی” می گویند.

بادام

سایر محصولات بادام زمینی مانند شیر بادام زمینی، محصولات تخمیر شده بادام زمینی، آنالوگ های پنیر، نوشیدنی های بادام زمینی هنوز برای استفاده در تولید آنها و تجاری سازی برای مثال بسیار محبوب نیستند.

شیر بادام زمینی از لجن تولید شده از آسیاب کردن یک حجم بادام زمینی خام با 6 حجم آب به مدت 30 دقیقه تهیه می شود.

pH روی 9 تنظیم می شود و با استفاده از جداکننده کرم، چربی از نشاسته و فیبر حذف می شود این فرآیند یک مایع زرد رنگ تقریباً بدون چربی ایجاد می کند و شیر با پروتئین بالا را تشکیل می دهد.

شیر بادام زمینی را نشان دادند که می تواند توسط باکتری های اسید لاکتیک تخمیر شود و روشی برای تهیه نوشیدنی از فیلتر بادام زمینی خیس شده، بلانچ شده و آسیاب شده.

پروتئین، چربی ها و فیبر اجزای اصلی تشکیل دهنده بادام زمینی هستند همه این اجزا در مفیدترین اشکال خود وجود دارند.

پروتئین گیاهی است: چربی غیراشباع است و فیبر آن کربوهیدرات پیچیده ای است که ثابت شده است که همگی برای تغذیه انسان بهترین هستند.