امضا رونالدو بر روی لباس بیمار بیمارستانی یک پسر بچه سبب شادی کودک شد

در حالی که همه روپوش‌های بیمارستانی ممکن است از یک شکل اولیه پیروی کنند، اما آنها یکسان ساخته نمی‌شوند – و در واقع، انواع خاصی از لباس‌های بیمارستانی اهداف بسیار متفاوتی دارند. 

برخی برای پوشیدن توسط پزشکان و پرستاران طراحی شده اند، در حالی که برخی دیگر برای پوشیدن توسط بیماران طراحی شده اند. در ادامه بخوانید تا آنچه را که باید در مورد انواع مختلف روپوش های بیمارستانی بدانید.

بیماران همچنین برای اقدامات پزشکی مختلف، چه یک معاینه معمولی یا یک جراحی تجربی، روپوش می پوشند. این روپوش ها برای محافظت طراحی نشده اند، بلکه به گونه ای طراحی شده اند که پرسنل پزشکی بتوانند به راحتی برای معاینه یا جراحی به بیمار دسترسی داشته باشند.

تقریباً همه در برخی مواقع مجبور به پوشیدن لباس بیمار بیمارستانی شده‌اند، زیرا این یکی از اصلی‌ترین لباس‌های بیمارستانی برای بیماران است اما آیا همه انواع مختلف روپوش‌های بیمارستانی را می‌شناسید؟ در اینجا مواردی هستند که باید بدانید:

  • یکبار مصرف : این لباس‌ها معمولاً از کاغذ ساخته می‌شوند و برای یک بار استفاده و دور ریختن طراحی شده‌اند. در حالی که خرید آنها نسبت به لباس‌های پارچه‌ای ارزان‌تر است، اما ممکن است هزینه آن به مرور زمان افزایش یابد، زیرا نمی‌توان از لباس‌های یکبار مصرف مجدد استفاده کرد، بنابراین باید بیشتر خریداری شوند.
  • پارچه : این لباس‌ها معمولاً از پنبه، پلی استر یا ترکیبی از هر دو ساخته می‌شوند. آنها را می توان شست و شو داد و دوباره از آنها استفاده کرد و ضایعات را کاهش داد. آنها همچنین ضخیم تر از لباس های یکبار مصرف هستند که پوشش بیشتری را ایجاد می کند و آنها را راحت تر می کند.
  • روپوش کلاسیک بیمار : این لباس کلاسیک بیمارستانی است و احتمالاً قبلاً آن را پوشیده اید. پانل جلویی پوشش کامل را فراهم می کند در حالی که قسمت پشتی از وسط بریده شده است تا بتوان به راحتی لباس را پوشید و درآورد. این لباس‌ها معمولاً با گره‌های یقه و کمر در پشت ساخته می‌شوند، اگرچه چند مدل وجود دارد که به جای کراوات از گیره‌ها نیز استفاده می‌کنند.
  • مدل لباس پوشیدن: این سبک روپوش کمتر محبوب، پوشش بیشتری را فراهم می کند، اما می تواند دسترسی پزشکان به بیماران را دشوارتر کند. برای این نوع روپوش ها، کراوات ها در جلو قرار می گیرند و دو پانل جلویی روی هم قرار می گیرند تا پوشش بیشتری را برای بیماران فراهم کنند.
  • لباس‌های IV : این لباس‌ها دارای شکاف‌هایی روی شانه‌ها هستند تا دسترسی آسان به خط IV را فراهم کنند. این شکاف ممکن است به سادگی باز بماند یا ممکن است با گیره‌ها پوشانده شود تا در صورت لزوم آستین‌ها باز و بسته شوند.