با لباس کار اداره برق در زمستان نیاز به بخاری ندارید

به نظر می‌رسد که لباس‌های محافظ حرارتی برای کارهای الکتریکی به نقطه عطف «چه باید کرد؟» رسیده است.

به “چگونه می توان آن را بهبود بخشید؟” با نگاهی به استانداردهای ایمنی که اخیراً برای انتشار تأیید شده‌اند، اساسی‌ترین الزامات آماده‌سازی نمونه (مانند تعداد عکس‌های آزمایشی، روش‌های تحلیل آماری) همگی بدون تغییر باقی می‌مانند.

با این حال، تغییرات و تحقیقات نوظهوری در دنیای محافظ حرارتی صورت گرفته است که مبنای این مقاله است.

ابتدا، درک عبارات “مقاوم در برابر شعله” (FR) و “مقاومت با قوس” (AR) مهم است.

FR در مقایسه با AR سهم بازار قابل توجهی بیشتری در صنعت برق و تجاری دارد، زیرا “FR” یک اصطلاح عمومی است که با مشخصات مختلف به طور متفاوتی تعریف می شود.

به عنوان مثال، لباس کار اداره برق ممکن است دارای گواهی NFPA 2112، “استاندارد لباس های مقاوم در برابر شعله برای محافظت از پرسنل صنعتی در برابر قرار گرفتن در معرض حرارتی کوتاه مدت در برابر آتش” (2023 آخرین نسخه است).

برای دریافت گواهینامه، پوشاک باید آزمایش شود.

یکی از روش های آزمایش، آزمایش شعله عمودی ASTM D6413 است.

این یک روش تست استاندارد است که در لباس کار FR و AR استفاده می شود، اما به عنوان یک روش مستقل برای تعیین انطباق استفاده نمی شود (به https://e-hazard.com/false-safety-labeling-is-this-fr-or مراجعه کنید.

-نگاه-به-این-لباس-باران-ذوب-از-رگل-راز-در-گلدن-ms/).

ASTM D6413 به یک نمونه نیاز دارد که در معرض یک شعله کوچک شبیه شمع قرار گیرد تا رفتار ماده از طریق زمان پس از شعله و طول زغال سنگ اندازه گیری شود.

این یک روش رایج کنترل کیفیت و پیش درآمد روش های آزمایش در مقیاس بزرگ است. روش در مقیاس بزرگ مورد استفاده در NFPA 2112 ASTM F1930 است که شبیه سازی فلاش آتش بر روی یک مانکن ابزاردار است.

ASTM F1930 نمونه های استاندارد شده را با استفاده از مشعل های پروپان به مدت سه ثانیه در معرض آتش فلاش قرار می دهد.

با گرفتن نقاط داده دما و زمان، کل شار گرما یا انتقال انرژی را می توان برای پیش بینی آسیب سوختگی نظری تعیین کرد.

محصولات آزمایش شده که تمام الزامات گواهینامه NFPA 2112 را برآورده می کنند، گاهی اوقات به عنوان “میزان آتش فلاش” نامیده می شوند.

مشخصات لباس AR – ASTM F1506 – همچنین شامل تست شعله عمودی ASTM D6413 است.

این امر مستلزم ارزیابی قابلیت اشتعال‌پذیری نمونه‌های آزمایشی قبل و بعد از شستشوی قبل از آزمایش قوس است که از آزمایش پرهزینه فلاش قوس بر روی نمونه‌هایی که احتمال شکست آنها وجود دارد، جلوگیری می‌کند.

برای انطباق با ASTM F1506، ابتدا باید یک پارچه با آزمایش مطابق با ASTM F1959، در میان چندین الزام تست دیگر، یک درجه قوس قوس اختصاص داده شود.

از آنجایی که بازار FR با تولیدکنندگان بیشتر و حتی محصولات در دسترس بیشتر، به طور قابل توجهی بزرگتر است، به راحتی می توان فراموش کرد که هم لباس های دارای درجه آتش فلاش و هم لباس های AR مقاوم در برابر شعله هستند، اما همه لباس های FR دارای رتبه بندی قوس نیستند (www.arcwear.com/ مراجعه کنید.

با توجه به نام تجاری و مدل لباس کار (یعنی پوشاکی که برای کارهای برقی ایمن به نظر می رسد)، هیچ چیز مانع از خرید لباس های FR که فاقد تست های لازم برای اطمینان از اینکه لباس های مذکور دارای گواهی AR هستند، نمی شود.

ضروری است که مدیران پروژه و متخصصان ایمنی برای چنین خطاهایی برنامه ریزی کنند و از مشخصات مربوطه مربوط به خطرات آنها آگاه باشند.