با لوله پلیکا سایز 15 لاستیک های نیسان را محکم کنید

دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی بزرگ مرتبط نیز آزمایشاتی را بر روی بتن محصور شده با لوله PVC انجام داده اند.

C.E.Kurt از طریق آزمایش فشار محوری ستون بتنی محصور شده با لوله پلیکا سایز 15 دریافت که لوله پلاستیکی PVC با ایجاد نیروی محدود کننده خواص مکانیکی بتن هسته را بهبود می بخشد.

پیشنهاد شده است که ستون بتنی محصور شده با لوله پلاستیکی PVC را می توان در مهندسی به کار برد.

H. Toutanji [9،10] به طور سیستماتیک خواص مکانیکی، دوام و روش های طراحی ستون های کوتاه بتنی لوله PVC-FRP شیاردار را مورد مطالعه قرار داد.

محققان دیگر دریافتند که بتن محصور شده لوله پی وی سی عمدتاً به نظر آسیب پلاستیکی می رسد، که ظرفیت باربری، تغییر شکل لرزه ای و دوام نمونه ها را با هزینه کمتر، صرفه جویی در انرژی و حفاظت از محیط زیست بهبود می بخشد.

در عین حال، مکانیسم محصور شدن ستون‌های لوله‌ای فولادی پر شده با بتن باید مورد بحث قرار گیرد.

Patel VI تجزیه و تحلیل پارامتری مدل‌های مبتنی بر الیاف را برای بررسی اثرات کمانش موضعی، محور خمشی، نسبت ابعاد و استحکام مواد بر روی ستون‌های تیر کوتاه RCFST فشاری تک محوری (Round-Erded Beton-filled Steel Tuble) انجام داد.

با این حال، تحقیقات مربوطه در مورد PVC-RHC در حال حاضر در ادبیات گزارش نشده است.

به منظور آشکار ساختن مکانیسم شکست و عملکرد لرزه ای آن، آزمایش بارگذاری سیکلی پایین PVC-RHC انجام شده است.

انتظار می رود پشتیبانی فنی جدیدی برای ارتقاء و کاربرد بیشتر بتن با مقاومت بالا فراهم کند.

پنج نمونه ستون کوتاه برای آزمایش بارگذاری کم چرخه طراحی شد، از جمله سه نمونه PVC-RHC (PVC-RHC-1-PVC-RHC-3)، یک لوله فولادی دایره ای (CST)-RHC، و یک نمونه RHC. . قطر لوله PVC (Φ110 × 3، Φ75 × 2.3)، نسبت تراکم محوری (0.25، 0.45)، و مقاومت بتن (75.01 مگاپاسکال، 79.44 مگاپاسکال) به عنوان پارامترهای اصلی در نظر گرفته شد.

پارامترهای نمونه ها در جدول 1 نشان داده شده است.