بذر یونجه درجه یک از کالاهای مهم و سیاسی کشور های آسیایی

یونجه و بذر یونجه درجه یک حاوی ویتامین K و مقادیر کمی از بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی دیگر است. همچنین دارای بسیاری از ترکیبات زیست فعال گیاهی است.

مطالعات متعدد حیوانی نشان داده است که می تواند کلسترول تام، کلسترول LDL (بد) و تری گلیسیرید را کاهش دهد در حالی که کلسترول HDL (خوب) را افزایش می دهد – که ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

اثر کاهش دهنده کلسترول یونجه به محتوای بالای ساپونین آن نسبت داده می شود که ترکیبات گیاهی شناخته شده برای کاهش سطح کلسترول هستند.

آنها این کار را با کاهش جذب کلسترول در روده و افزایش دفع ترکیبات مورد استفاده برای ایجاد کلسترول جدید انجام می دهند.

با این حال، تحقیقات اخیر در مورد یونجه و کلسترول در انسان کم است.

در حالی که تحقیقات بیشتری در مورد انسان مورد نیاز است، مطالعات کنونی نشان می دهد که یونجه به عنوان یک عامل کاهش دهنده کلسترول بالقوه نویدبخش است.

در مطالعات حیوانی نشان داده شده است که یونجه سطح کلسترول را کاهش می دهد. این احتمالاً به این دلیل است که حاوی ترکیبات گیاهی به نام ساپونین است.

بذر

فهرست طولانی از کاربردهای سنتی یونجه به عنوان یک گیاه دارویی وجود دارد.

آنها شامل کاهش فشار خون، عمل به عنوان یک دیورتیک، افزایش تولید شیر مادر، درمان آرتریت و خلاص شدن از شر سنگ کلیه هستند.

بیشتر این فواید پیشنهادی برای سلامتی هنوز مورد تحقیق قرار نگرفته است. با این حال، تعداد کمی از آنها تا حدی مورد مطالعه قرار گرفته است.

یکی از کاربردهای سنتی یونجه به عنوان یک عامل ضد دیابت یا کاهش دهنده قند خون است.

چندین مطالعه حیوانی نشان داده اند که به نظر می رسد یونجه با کاهش چربی خون و قند خون، سلامت متابولیک قلب را بهبود می بخشد.

با این حال، در حالی که این یافته‌ها امیدوارکننده هستند، مطالعات بیشتری برای تعیین اینکه آیا یونجه می‌تواند اثرات مشابهی در انسان داشته باشد، مورد نیاز است.