تهیه زعفران سحرخیز سه مثقالی در کوره های سفالگری

ادم یک اصطلاح پزشکی برای تورم بدن است که در اثر تجمع آب در زیر بافت پوست ایجاد می شود. زعفران سحرخیز سه مثقالی را می توان برای درمان ادم استفاده کرد و از مدت ها قبل توسط گیاه شناس آیورودا در هند استفاده می شود.

آکنه بیش از حد آزار دهنده است و عوامل متعددی می توانند باعث ایجاد آکنه شوند. آکنه با عفونت آکنه P و مسدود شدن منافذ ایجاد می شود.

زعفران را می توان برای درمان آکنه فقط با مالیدن روی پوست صورت استفاده کرد. زعفران را با عسل مخلوط کنید، چند دقیقه روی پوست بمالید سپس صورت را با آب ولرم بشویید.

زعفران نه تنها برای درمان آکنه، حاوی آنتی اکسیدان بالایی است که می تواند تیرگی پوست را از بین ببرد و پوست را درخشان کند.

مقداری زعفران را با شیر مخلوط کنید سپس آن را به صورت خود بمالید. بعد از چند دقیقه آن را با آب بشویید.

زعفران

داروهای آیورودا از مدت‌ها قبل از زعفران برای کاهش اثر الکل مانند استفراغ، ضعف، سرگیجه، سردرد و غیره استفاده می‌کردند.

زعفران حاوی ترکیبات فعال بسیاری است که عوارض جانبی الکل را کاهش داده و اعتیاد به الکل را از بین می برد.

زعفران حاوی منیزیم است که می تواند اعصاب را آرام کند و تکانه های درون مغز را کاهش می دهد. فقط زعفران را با شیر بنوشید تا زمانی که احساس می‌کنید سرتان کاملاً درد می‌کند این اثر را داشته باشید.

زعفران به عنوان محافظ مجاری تنفسی شناخته می شود. ترکیب فعال زعفران مانند کروسین و کامپفرول می تواند حمله آسم را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و سرفه را نیز تسکین دهد.

بزرگ شدن کبد قبلاً به عنوان نشانه ای از بیماری هایی مانند مالاریا، دنگی و سایر بیماری هایی که در اثر عفونت میکروارگانیسم ها ایجاد می شود اتفاق می افتد.

زعفران حاوی خواص ضدالتهابی است که می تواند بزرگ شدن کبد را درمان کرده و عملکرد کبد را در سم زدایی بدن از سموم مضر حفظ کند.