تولید شکلات تافی شیرین عسل به دلیل ارتقا سطح کیفی متوقف شد

شکلات – شیرینی‌هایی است که از توده کاکائو، کره کاکائو (کره کاکائو ) یا سایر چربی‌های گیاهی، شیرین‌کننده و سایر افزودنی‌ها و در مورد شکلات شیری نیز از شیر تهیه می‌شود.

طبق دستورالعمل 2000/36/EC، شکلات به عنوان یک محصول به دست آمده از محصولات و قندهای کاکائو تعریف می شود که حاوی حداقل 35٪ کل جامدات خشک کاکائو، از جمله حداقل 14٪ مواد جامد کاکائو بدون چربی خشک است.

برای به دست آوردن مشروب کاکائو و کره کاکائو، دانه های کاکائو تخمیر، خشک و آسیاب می شوند. مرحله بعدی تولید، کونچینگ است.

روز جهانی شکلات تافی شیرین عسل و شکلات تلخ (Goryczki) در 7 جولای جشن گرفته می شود. در لهستان، روز شکلات در 12 آوریل جشن گرفته می شود.

به لطف کشف آمریکا توسط کریستف کلمب ، دانه های کاکائو می توانند به اروپا منتقل شوند. با این حال، آنها دربار اسپانیا را تحت تأثیر قرار ندادند، زیرا اروپایی ها نمی دانستند چگونه از آنها استفاده کنند.

دانه های کاکائو زمانی مورد توجه هرنان کورتس قرار گرفت که در سال 1518 سیلویی حاوی 100 میلیون دانه کاکائو را کشف کرد که به 40000 دانه تقسیم شده بود.

بارهای ذخیره شده. با این حال، تا قرن هفدهم بود که دانه های کاکائو آسیاب شده، که با آب گرم و شکر ریخته می شد، رایج شد.

در سال 1828، Casparus van Houten Sr. روشی را برای پودر کردن دانه های کاکائو به ثبت رساند و پسرش یک فرآیند قلیایی کردن شکلات به نام dutching را اختراع کرد.

فرانسیس فرای از ترکیب کاکائو، شکر و کره کاکائو ذوب شده در قالب ریخته شده، اولین تخته شکلات را به دست آورد. کونچینگ شکلاتی توسط رودولف لینت اختراع شد .

کاکائو و شکلات محصولات پر کالری هستند، 100 گرم شکلات تلخ 99 درصد ممکن است حاوی: 530 کیلو کالری، 49.0 گرم چربی، 13.0 گرم پروتئین، 8.0 گرم کربوهیدرات ، از جمله 6.0 گرم فیبر باشد.

شکلات تلخ 99% محصولی با شاخص گلیسمی نسبتا پایین (20 [13] ) و بار گلیسمی (1 در 30 گرم محصول) است که به لطف آن برای افراد مبتلا به دیابت توصیه می شود.

به طور متوسط ​​100 گرم شکلات شیری 10 میلی گرم کلسترول و شکلات تلخ 1 میلی گرم کلسترول را تامین می کند. فلاونوئیدهای خانواده موجود در شکلاتپلی فنول ها می توانند اکسیداسیون کلسترول LDL را مهار کنند.

همچنین ممکن است چربی های موجود در کاکائو و شکلات با کیفیت بالا (فاقد اسیدهای چرب ترانس و اسیدهای مصنوعی با زنجیره کوتاه) از سرطان سینه محافظت کنند.

شکلات همچنین حاوی فنیل اتیل آمین (PEA) – اندورفین است. علاوه بر این، شکلات حاوی بسیاری از مواد معدنی ارزشمند مانند منیزیم ، پتاسیم ، کلسیم ، منگنز ، مس ، روی ، آهن است.