خار مریم ضد سرطان را جایگزین حشره کش کنید

آکنه یک بیماری التهابی مزمن پوستی است که خار مریم ضد سرطان به درمان آن کمک می کند. اگرچه خطرناک نیست، اما می تواند باعث ایجاد زخم شود.

مردم همچنین ممکن است آن را دردناک بدانند و نگران تأثیر آن بر ظاهر خود باشند.

پیشنهاد شده است که استرس اکسیداتیو در بدن ممکن است در ایجاد آکنه نقش داشته باشد.

خار مریم به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن ممکن است مکمل مفیدی برای افراد مبتلا به آکنه باشد.

جالب توجه است، یک مطالعه نشان داد که افراد مبتلا به آکنه که 210 میلی گرم سیلیمارین در روز به مدت 8 هفته مصرف کردند، 53 درصد کاهش در ضایعات آکنه را تجربه کردند.

با این حال، از آنجایی که این تنها مطالعه است، تحقیقات با کیفیت بیشتری مورد نیاز است.

یک مطالعه نشان داده است که افرادی که از مکمل‌های خار مریم استفاده می‌کنند، تعداد ضایعات آکنه را در بدن خود کاهش می‌دهند.

خار

خار مریم ممکن است یک درمان مکمل مفید برای کمک به مدیریت دیابت نوع 2 باشد.

کشف شده است که یکی از ترکیبات موجود در خار مریم ممکن است با کمک به بهبود حساسیت به انسولین و کاهش قند خون، مانند برخی از داروهای دیابت عمل کند.

در واقع، یک بررسی و تجزیه و تحلیل اخیر نشان داد افرادی که به طور معمول سیلیمارین مصرف می‌کنند، کاهش قابل توجهی در سطح قند خون ناشتا و HbA1c، معیاری برای کنترل قند خون، تجربه کردند.
علاوه بر این، خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی خار مریم نیز ممکن است برای کاهش خطر ابتلا به عوارض دیابت مانند بیماری کلیوی مفید باشد.

با این حال، این بررسی همچنین خاطرنشان کرد که کیفیت مطالعات خیلی بالا نبود، بنابراین قبل از اینکه بتوان هر گونه توصیه قاطعی را ارائه داد، مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

خار مریم ممکن است به کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند، اگرچه مطالعات با کیفیت بیشتری مورد نیاز است.