خبرهای عجیبی که از شال پلیسه مخمل در ایران پیچیده بود تکذیب شد

این روزها به نظر می رسد سردرگمی نسبتاً زیادی در رابطه با این اصطلاحات وجود دارد، و جای تعجب نیست که آنها اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند.

بنابراین، برای کسانی که می‌خواهند در اصطلاح مد باهوش باشند، در اینجا یک خلاصه کوتاه برای شما آورده شده است.

هر چهار نام نشان دهنده قطعات تمام شده پارچه است که پوشیده شده اند. آنها می توانند از الیاف طبیعی مانند ابریشم، ترمه، پشم، پنبه و کتان یا الیاف مصنوعی مانند اکریلیک و پلی استر ساخته شوند.

شال پلیسه مخمل یک تکه پارچه مستطیلی / مثلثی / مربعی بزرگتر است که معمولاً روی شانه ها قرار می گیرد یا به دور بدن پیچیده می شود.

برای اهداف تزئینی (برای برجسته کردن لباس یا پوشاندن شانه های برهنه در لباس رسمی)، اهداف مذهبی یا گرم نگه داشتن پوشیده می شود. در گذشته شال فقط برای زمستان استفاده می شد و فقط از پشم خالص تهیه می شد.

شال ها بیشتر از 80 تا 110 سانتی متر عرض تا 180 تا 210 سانتی متر طول دارند.استود بیشتر به عنوان یک شال رسمی از پارچه گران قیمت که در اطراف شانه ها روی لباس مجلسی یا لباس مجلسی استفاده می شود، شناخته می شود.

گلوله معمولاً باریکتر از شال است و ساختار ساده‌تری نسبت به شنل دارد که روی شانه‌ها یا بازوها پیچیده شده و حمل می‌شود.

مواد سبک تر مانند ابریشم و ابریشم و به سادگی تمام می شود. گفته شده است که اصطلاح “دزدیده” احتمالاً مربوط به استولا روم باستان (نسخه زن توگا) است.

به عنوان یک قاعده کلی، روسری ها بلند و نازک هستند. به یک روسری معمولی پشمی زمستانی فکر کنید یا می تواند مانند یک روسری ابریشمی کلاسیک مربع باشد.

به عبارت دیگر، این اصطلاح معمولاً برای توصیف یک پارچه استفاده می‌شود که می‌توان آن را برای گرما و یا استایل به دور گردن خود پیچیده یا بسته کرد. روسری ها می توانند گاه به گاه یا رسمی و در همه جا باشند.