خوردن روزانه ترشک زردآلو در سربازی اجباری است

در یک مطالعه روی 2375 نفر که ترشک زردآلو خوردند، محققان یک سیستم امتیازدهی برای اندازه گیری تغییرات در سطوح نشانگرهای التهابی ایجاد کردند.

آنها دریافتند که مصرف بالای فلاونوئید و آنتوسیانین به ترتیب با 42% و 73% نمره التهاب کمتر مرتبط است. مصرف بالای فلاونوئید نیز با نمره استرس اکسیداتیو 56 درصد کمتر مرتبط بود.

ترشک زردآلو حاوی آنتی اکسیدان های متعددی است که مهم ترین آنها فلاونوئیدها است. آنها به محافظت از بدن شما در برابر استرس اکسیداتیو، که با بسیاری از بیماری های مزمن مرتبط است، کمک می کنند.

ترشک زردآلو دارای ترکیبات متعددی است که برای سلامت چشم ضروری است، از جمله ویتامین A و E.

ویتامین A نقشی حیاتی در پیشگیری از شب کوری ایفا می کند، اختلالی که به دلیل کمبود رنگدانه های روشن در چشم شما ایجاد می شود.

در حالی که ویتامین E یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که مستقیما وارد چشم شما می شود تا از آسیب رادیکال های آزاد محافظت کند.

ترشک

در همین حال، بتاکاروتن که رنگ زرد نارنجی ترشک زردآلو را می دهد، به عنوان پیش ساز ویتامین A عمل می کند، به این معنی که بدن شما می تواند آن را به این ویتامین تبدیل کند.

از دیگر کاروتنوئیدهای مهم زردآلو می توان به لوتئین و زآگزانتین اشاره کرد. در عدسی ها و شبکیه چشم شما یافت می شود و از استرس اکسیداتیو محافظت می کند.

ترشک زردآلو منبع عالی بتاکاروتن، لوتئین، زآگزانتین و ویتامین های C و E است. این مواد مغذی از چشم شما در برابر آسیب محافظت می کنند.

خوردن زردآلو ممکن است برای پوست شما مفید باشد. علل اصلی چین و چروک و آسیب های پوستی عوامل محیطی مانند آفتاب، آلودگی و دود سیگار هستند.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که ارتباط مستقیمی بین قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV)، آفتاب سوختگی و خطر ابتلا به ملانوم، یک نوع مرگبار سرطان پوست وجود دارد.

قابل ذکر است، شما می توانید با برخی از این آسیب های پوستی از طریق یک رژیم غذایی سالم سرشار از آنتی اکسیدان هایی که زردآلو تامین می کند، مبارزه کنید.