خوردن 5000 ژله آماده بزرگ در رکوردهای گینس ثبت شد

هر آماتور شیرینی خانگی به خوبی از جهانی بودن ژله آگاه است. این یک افزودنی بسیار موثر برای کیک و دسر بستنی است. در فنجان های شیشه ای با میوه های رنگارنگ سرو می شود و به یک غذای لذیذ عالی برای تابستان تبدیل می شود. 

حتی مبتدیان هم می توانند از عهده آن برآیند. تنها چیزی که نیاز دارید اراده و زمان است. ژله چقدر گیر می کند و آیا می توان این روند را تسریع کرد؟

نکات ما در مورد اقداماتی که برای سریعتر شدن ژله باید انجام دهیم، صرف نظر از درجه شروع آشپزی، برای همه مفید خواهد بود.

می توانید آن را از ابتدا بر اساس آب میوه و ژلاتین درست کنید. همچنین می توانید از مخلوط های موجود در اکثر خواربار فروشی ها استفاده کنید که قطعاً تهیه یک دسر رنگارنگ را آسان تر می کند. 

صرف نظر از اینکه کدام راه حل را انتخاب می کنیم، یک چیز ثابت می ماند: مدت زمان سفت شدن ژله. تهیه آن کمی حوصله می خواهد، پس ماجراجویی های آشپزی خود را به خوبی برنامه ریزی کنید.

ماندگاری ژله آماده بزرگ چقدر است؟ این معمولاً حدود 2 ساعت طول می کشد. زمان دقیق بستگی به این دارد که آیا از نسبت های مناسب استفاده کنیم و در چه شرایطی ژله را آماده کنیم.

همچنین باید در نظر داشت که برای چه اهدافی استفاده می شود. اگر قصد دارید آن را به کیک اضافه کنید، خوب است ژله را از روز قبل آماده کنید تا تمام شب در یخچال بماند.

  • اول از همه، نسبت ها باید به شدت رعایت شود. آب زیاد باعث می شود ژله به غلظت دلخواه نرسد.
  • نباید در آب جوش حل شود.
  • همه میوه ها برای ژله مناسب نیستند. بهتر است آناناس، پاپایا، انبه و کیوی را کنار بگذارید، زیرا این میوه‌ها حاوی آنزیم‌هایی هستند که مولکول‌های پروتئین را تجزیه می‌کنند که آنها را برای ترکیب با ژلاتین نامناسب می‌کند.