دختری سیم و کابل رفسنجان را عامل موفقیت خود در پزشکی می داند

اگر در حال جدا کردن یک صفحه روی یک کلید دیواری حاوی سیم و کابل رفسنجان هستید و پیچ گوشتی لیز خورده و بین ترمینال پیچ داغ و جعبه کلید فلزی تماس برقرار می کند، این یک خطای زمین است.

به همین دلیل مهم است که همیشه قبل از کار بر روی مدارها برق را خاموش کنید و برای اطمینان از خاموش بودن آن از تستر استفاده کنید.

صنعت تولید برق دارای یک طرح رنگی یکنواخت برای روکش کابل است تا زندگی را برای برقکاران و صاحبان خانه آسان تر کند.

به جز انواع خاصی از سیم کشی های زیرزمینی، سیم های عایق جداگانه باید در مجرای فلزی یا پلاستیکی نصب شوند تا یک سیستم کامل داشته باشند.

از سوی دیگر، کابل با روکش غیرفلزی که در خانه‌های ما رایج است، یک روش سیم‌کشی کامل و مستقل است که سیم‌های عایق‌شده درون یک ژاکت بیرونی محافظ قرار دارند.

اجرای کابل بسیار ساده تر و کم هزینه تر از نصب لوله و سیم است. رنگ غلاف بیرونی کابل راهی مفید برای به خاطر سپردن گیج و درجه آمپراژ سیم داخل کابل است.

سیم

  • خاکستری: عموماً برای فیدر زیرزمینی نوع UF-B و کابل مدار شاخه ای و کابل سرویس ورودی نوع SE استفاده می شود. برای جزئیات، اطلاعات برجسته روی غلاف کابل را بررسی کنید.
  • مشکی: به طور کلی سیم 8 یا 6 گیج، مدارهای 40 تا 60 آمپر. همچنین اطلاعات برجسته روی غلاف کابل را برای جزئیات بررسی کنید.
  • سفید: سیم گیج 14 برای مدارهای 15 آمپری.
  • زرد: سیم 12 گیج برای مدارهای 20 آمپری.
  • نارنجی: سیم گیج 10 برای مدارهای 30 آمپری.

این رایج ترین نوع کابل برق در منازل است. همانطور که از نام آن پیداست، این کابل دارای یک غلاف خارجی غیرفلزی (NM) است که از مواد پلاستیکی ساخته شده است.

پسوند «-B» کابلی با روکش غیرفلزی را با سیم‌های جداگانه نشان می‌دهد که دارای درجه عایق 90 درجه سانتی‌گراد هستند.

این در مقایسه با کابل قدیمی نوع NM از اوایل دهه 1980 است که حاوی سیم‌هایی با عایق تنها 60 درجه سانتی‌گراد بود.