در قدیم از سیب قرمز دماوند برای درمان کچلی مو استفاده می کردند

سیب قرمز دماوند سرشار از مواد مغذی، فیبر و آنتی اکسیدان‌ها، فواید سلامتی مختلفی دارد، از بهبود سلامت روده تا پیشگیری از بیماری‌های مزمن.

به نظر می رسد ممکن است حقیقتی در این جمله قدیمی وجود داشته باشد که می گوید: یک سیب در روز دکتر را دور نگه می دارد.

در اینجا هفت مزیت شناخته شده سیب برای سلامتی آورده شده است.

باکتری های خوبی در روده شما وجود دارد که به جلوگیری از مشکلات گوارشی مانند نفخ کمک می کند و تحقیقات نشان می دهد که سیب به ویژه سیب های ارگانیک – می تواند میکروبیوم روده سالم را حفظ کند.

امیلی رایس، متخصص تغذیه در مرکز پزشکی وکسنر دانشگاه ایالتی اوهایو، می‌گوید: سیب‌ها حاوی پکتین هستند، نوعی فیبر محلول که یک پری بیوتیک است.

سیب

رایس می‌گوید با تغذیه باکتری‌های خوب و کمک به شکوفایی آن، پکتین موجود در سیب به سالم ماندن روده کمک می‌کند و در نتیجه فوایدی مانند حرکات منظم روده و افزایش ایمنی را به همراه دارد.

یک سیب با پوست حاوی حدود 4.5 گرم فیبر است که هم فیبر محلول و هم فیبر نامحلول را شامل می شود که فواید روده ای زیر را دارد:

فیبر محلول آب را جذب کرده و به ماده ای ژل مانند تبدیل می شود که می تواند هضم را کند کرده و از اسهال جلوگیری کند.

فیبر نامحلول مدفوع شما را حجیم می کند و به عبور سریع غذا از روده کمک می کند و از یبوست جلوگیری می کند.

سیب لزوما منبع غنی از پتاسیم نیست اما اگر آنها را همراه با یک رژیم غذایی سالم و متنوع مصرف کنید، پتاسیم موجود در سیب ممکن است به فشار خون سالم کمک کند زیرا دیواره‌های رگ‌های خونی را شل می‌کند و در نتیجه تنش را کاهش می‌دهد:

یک بررسی در سال 2015 از سه مطالعه نشان داد افرادی که بیش از 4 وعده در هفته میوه و سبزیجات کامل از جمله سیب می‌خورند، نسبت به افرادی که فقط یک بار در ماه میوه‌ها و سبزیجات کامل مصرف می‌کنند، کمتر در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا هستند.