دندانپزشکی با سرامیک مرمر کف دندان درست می کند

کاشی های سرامیکی و سرامیک مرمر کف در دمای 1900 درجه سانتیگراد پخته می شوند و بسیار نسوز هستند. کاشی و سرامیک دارای ضریب میرایی صوتی بسیار بالایی است که به حذف پژواک کمک می کند.

بنابراین برای سالن ها و سالن های بزرگ ایده آل است.

به راحتی می شود و در عرض 48 ساعت پس از گذاشتن آماده استفاده است. این کاشی در رنگ های مختلف موجود است.

کاشی و سرامیک لعاب نمکی بوده و ضد لغزش و لغزش است.

ترکیب و خواص سرامیکی، ماهیت اتمی و مولکولی مواد سرامیکی و خصوصیات و عملکرد حاصل از آنها در کاربردهای صنعتی را نمی توان نادیده گرفت.

سرامیک های صنعتی عموماً به همه مواد مورد استفاده صنعتی گفته می شود که جامدات غیرآلی و غیرفلزی هستند.

سرامیک

معمولاً آنها اکسیدهای فلزی هستند (یعنی ترکیبات عناصر فلزی و اکسیژن)، اما بسیاری از سرامیک ها (به ویژه سرامیک های پیشرفته) ترکیباتی از عناصر فلزی و کربن، نیتروژن یا گوگرد هستند.

در ساختار اتمی آنها اغلب کریستالی هستند، اگرچه ممکن است ترکیبی از فازهای شیشه ای و کریستالی نیز داشته باشند.

این ساختارها و ترکیبات شیمیایی، هر چند متنوع هستند، اما منجر به خواصی مانند سرامیکی با کاربرد پایدار می شوند، از جمله موارد زیر: استحکام مکانیکی علیرغم شکنندگی.

دوام شیمیایی در برابر اثرات زیان‌آور اکسیژن، آب، اسیدها، بازها، نمک‌ها و حلال‌های آلی؛ سختی، کمک به مقاومت در برابر سایش؛ هدایت حرارتی و الکتریکی به طور قابل توجهی کمتر از فلزات. و توانایی به پایان تزئینی.

در این مقاله رابطه بین خواص سرامیک ها و ماهیت شیمیایی و ساختاری آنها شرح داده شده است.

با این حال، قبل از تلاش برای چنین توصیفی، باید به این نکته اشاره کرد که برای چندین ویژگی تعیین کننده که در بالا ذکر شد، استثناهایی وجود دارد.

به عنوان مثال، در ترکیب شیمیایی، الماس و گرافیت که دو شکل متفاوت کربن هستند، سرامیک محسوب می شوند، حتی اگر از ترکیبات معدنی تشکیل نشده باشند.