ذرت علوفه ای خراسان رضوی حیوانات وحشی را اهلی می کند

در برخی موارد، به دلیل کاشت دیرهنگام یا یخبندان زو درس، ممکن است ذرت علوفه ای خراسان رضوی قبل از بالغ شدن نیاز به برداشت داشته باشد.

محتوای مواد مغذی ذرت نارس می تواند به طور قابل توجهی متفاوت از ذرت بالغ باشد. جدول 4 محتوای مواد مغذی ذرت را در مراحل مختلف بلوغ مقایسه می کند.

علاوه بر این، برداشت ممکن است دشوار باشد. ذرت نارس را می توان بعد از خشک شدن به صورت بلال یا ذرت خرد شده برداشت کرد یا ممکن است به صورت مرطوب برداشت و در ساختار سیلو به عنوان خوشه ذخیره شود.

ذرت آسیب دیده در اثر سرما معمولاً از نظر وزن آزمایشی کمتر از ذرت معمولی است.

با این حال، ارزش تغذیه به طور کلی به طور قابل توجهی کاهش نمی یابد. ذرت آسیب دیده از سرما باید قبل از تغذیه از نظر محتوای مغذی آنالیز شود.

ذرت یک ماده غذایی مفید است. در مقایسه با سایر غلات خوراکی، انرژی بالایی دارد اما پروتئین نسبتاً کمی دارد.

ذرت

برای استفاده بهینه از رژیم غذایی، ذرت باید با غلتاندن، شکستن یا آسیاب درشت قبل از تغذیه پردازش شود. تصمیم برای فرآوری ذرت باید بر اساس کارایی به دست آمده از فرآوری در مقایسه با هزینه فرآوری باشد.

پالایشگاه های ذرت چند محصول عمده خوراک تولید می کنند:

خیساندن یا خیساندن دانه های ذرت در آب، مرحله اولیه و مهمی در فرآیند تصفیه در آسیاب های مرطوب ذرت است.

پس از اتمام خیساندن، مایع باقیمانده را آب شیب دار می نامند. این مخلوط غنی از مواد مغذی تغلیظ شده است و می تواند به عنوان یک مکمل پروتئین برای گاو یا به عنوان یک اتصال دهنده در گلوله های خوراک استفاده شود.

جوانه جنینی است که در مرکز هر دانه ذرت قرار دارد. پس از اینکه پالایشگاه ها دانه ها را خیسانده و آسیاب کردند، جوانه آن جدا شده و روغن ارزشمند ذرت استخراج می شود.