زنگ زدن لوله موتور خانه سبب انفجار عظیم یک ساختمان شد

لوله های فولادی به دلیل روش های مختلف تولید، تنوع شکل، انواع و ویژگی های فنی یکی از پرطرفدارترین مصالح ساختمانی می باشد. 

با این حال، باید توجه داشت که استفاده از عناصر جداگانه با انواع لوله های فولادی تعریف می شود. هر نوع، جدا از مزایای جهانی، دارای خواص فردی نیز می باشد.

بنابراین نوع لوله موتور خانه و مناسب بودن آن برای یک کار و پروژه خاص از دیدگاه سرمایه گذار یا ناظر ساخت بسیار مهم است. خواص مواد و تکنولوژی تولید بر استحکام مکانیکی، مقاومت آنها در برابر دماهای بالا و مقاومت آنها در برابر عوامل شیمیایی تأثیر می گذارد.

محصولات را می توان به سه نوع تقسیم کرد:

● لوله های فولادی جوش داده شده؛

● لوله های فولادی بدون درز. و

● لوله های عایق.

انتخاب اصلی در اکثر پروژه ها لوله های جوشی فولادی هستند که با برش و شکل دهی ورق فلز ساخته می شوند. در مرحله نهایی، آنها جوش داده می شوند، که این امکان را فراهم می کند تا لوله را برای نیازهای خاص مشتری تطبیق دهد.

 قطر مواد را می توان از نظر اندازه های عمومی پذیرفته شده استاندارد و سفارشی کرد و همچنین برای یک اجرای خاص، همچنین برای نیازهای غیر معمول، به عنوان مثال در درصد کربن، طراحی شد.

از آنجایی که تولید لوله های جوش داده شده بر اساس نورد یک ورق یا نوار فولادی به شکل استوانه ای است، لازم است که لبه ها پس از آن به هم متصل شوند. 

این کار با استفاده از دمای بالا انجام می شود. برای این کار از چهار روش استفاده می شود: جوشکاری (اتصال مشترک، همپوشانی، روی آسیاب نورد) و جوشکاری الکتریکی.

صرف نظر از اینکه کدام لوله فولادی توسط سرمایه گذار انتخاب می شود، ویژگی اصلی محصولات دوام اتصال است. این همچنین در مورد دسته بندی احتمالی لوله های فولادی جوش داده شده بسته به طولی یا مارپیچی بودن آنها صدق می کند.

لوله های بدون درز اتصال ایجاد شده با جوشکاری انتهایی ندارند. عدم وجود درز باعث می شود که لوله ها برای پروژه هایی که خطر نشتی در آنها اهمیت اساسی دارد توصیه شود. 

این برای مثال در مورد خطوطی که حاوی مواد شیمیایی هستند صدق می کند. محدودیت لوله های بدون درز قطر آنها است. به دلایل تکنولوژیکی، محدودیت 508 میلی متر است.