زنی با شربت نعنا خارجی توانست ده کیلو وزن کم کند

نعناع مدت‌ هاست که به عنوان یک داروی گیاهی در قالب شربت نعنا خارجی شناخته می‌شود، برای تسکین درد معده، تسکین استرس و اضطراب و ایجاد خواب آرام.

چای نعناع از دیرباز به عنوان راهی عالی برای تسکین ناراحتی معده، آرام کردن دستگاه گوارش و کاهش سوء هاضمه، گاز و گرفتگی عضلات در نظر گرفته شده است.

از نعناع نیز قرن ها در طب سنتی استفاده می شود. بسیاری از آنها، شاید بیشتر، برای پزشکی انسانی و دامپزشکی، به عنوان حشره کش یا دافع حشرات، و به عنوان محافظ ضد قارچ یا ضد باکتری برای گیاهان زراعی استفاده می شوند.

نعناع گیاهان قوی و پر از ترکیبات گیاهی است که گیاهان برای محافظت از خود در برابر باکتری‌های مضر، ویروس‌ها و سایر حملات محیطی که در آن تکامل یافته‌اند، تولید می‌کنند.

جالب توجه است، مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد نعناع حتی با پاک کردن کنه هایی که کندوهای آنها را آلوده می کند، برای زنبورهای عسل نیز مفید است.

اگر داروی گیاهی به شما علاقه مند است، لطفاً با احتیاط به نعناع ها، به ویژه اسانس ها، تنتورها و عصاره های غلیظ آنها مراجعه کنید.

شربت

این هم برای درمان های بدون نسخه و هم برای درمان های خانگی صدق می کند.

اگرچه بسیاری از گیاهان برای قرن‌ها توسط درمانگران سنتی در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته‌اند، اکثر گیاهان دارویی برای ایمنی و اثربخشی آزمایش‌های دقیقی انجام نداده‌اند، به ویژه در زنان باردار یا شیرده، کودکان، سالمندان و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن.

تا آنجا که می توانید اطلاعات بیشتری را از کتاب ها، منابع آنلاین و گیاهان دارویی با تجربه در منطقه خود جستجو کنید.

هر زمان که شروع به استفاده از یک داروی گیاهی کردید، به پزشک خود اطلاع دهید.

بیشتر گیاه‌پزشکان توصیه می‌کنند از مصرف اسانس‌ها به عنوان دارو خودداری کنید، مگر اینکه تحت مراقبت و نظارت یک پزشک متخصص با داروهای گیاهی باشید.

به دلیل احتیاط فراوان، متخصصان گیاهان دارویی همچنین از مادران باردار و شیرده و همچنین افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن جدی می‌خواهند حتی از استفاده از روغن‌های ضروری خانواده نعناع در روغن‌های ماساژ خودداری کنند.