زنی به دلیل نخوردن زرشک خشک محبوبیت خود را بین خانواده همسرش از دست داد

زرشک دارای طعم ترش و کمی شیرین است. می توان زرشک خشک را به صورت خام، مربا یا به عنوان جزئی از غذاهای برنجی و سالاد مصرف کرد. همچنین می توان از آنها آب میوه گرفت یا برای تهیه چای استفاده کرد.

اشکال مکمل زرشک شامل کپسول های خشک شده، عصاره های مایع و پمادها یا ژل های ساخته شده از انواع توت ها یا عصاره بربرین است.

با این حال، به دلیل تحقیقات محدود در انسان، دوز توصیه شده برای مکمل های زرشک یا بربرین وجود ندارد.

در حالی که زرشک به طور کلی برای اکثر مردم بی خطر شناخته می شود، برخی گزارش ها وجود دارد که مقادیر زیاد یا دوزهای مکمل بالا می تواند باعث ناراحتی معده و اسهال شود.

علاوه بر این، هیچ تحقیقی در مورد اثرات زرشک در کودکان یا زنان باردار یا شیرده انجام نشده است. بنابراین باید از مصرف مکمل های زرشک یا بربرین در این جمعیت ها اجتناب شود.

برای بهره مندی از فواید سلامتی احتمالی زرشک، سعی کنید از انواع توت های تازه و کامل در آشپزی خود استفاده کنید.

زرشک

اگر علاقه مند به مصرف مکمل زرشک یا بربرین هستید، ابتدا با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید و به دنبال مکملی باشید که کیفیت آن توسط شخص ثالث آزمایش شده باشد.

زرشک کامل را می توان به مربا و سالاد اضافه کرد و از آن برای تهیه چای استفاده کرد. مکمل‌های زرشک به اشکال مختلفی وجود دارند و باید با احتیاط مصرف شوند.

به‌ویژه در دوزهای بالا و در میان جمعیت‌های خاصی مانند کودکان و زنان باردار. آنها حاوی ترکیب منحصر به فردی به نام بربرین هستند که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند.

ممکن است به بهبود کنترل قند خون، درمان اسهال و مبارزه با التهاب مربوط به عفونت های دندانی و آکنه کمک کند.

افزودن زرشک به رژیم غذایی ممکن است به شما کمک کند تا از فواید سلامتی بهره مند شوید، اما قبل از مصرف مکمل زرشک یا بربرین حتما با پزشک خود مشورت کنید.