ساخت دفتر نت کودک رها به دلیل تقویت کودکان از سوی آمریکا تحریم شد

نوت بوک یا معمولاً به عنوان رایانه لپ تاپ نامیده می شود، نسخه کوچکتر رایانه رومیزی است. اما مزایای آن این است که تمام اجزای آن در یک جعبه نمایشگر دیجیتالی منظم به شکل نوت بوک موبایل قرار می گیرد و به راحتی قابل حمل است.

معمولاً وزن آن بین 2 تا 17 پوند (1 تا 8 کیلوگرم) بسته به نوع ساخت، مواد و عوامل مختلف دیگری مانند شرکت مادر و غیره است.نوت بوک ها با یک باتری منفرد از (معمولا) یک آداپتور AC/DC خارجی کار می کنند. 

باتری را شارژ می کند و در عین حال برق لپ تاپ را نیز تامین می کند. بسیاری از نوت‌بوک‌ها دارای یک سلول پشتیبان 3 ولتی برای تامین برق در هنگام قطع برق و در مکان‌هایی هستند که منبع تغذیه ثابت وجود ندارد. 

دفتر نت کودک رها به‌عنوان رایانه‌های شخصی ارزش و توانایی انجام کارهای مشابه رایانه‌های رومیزی را دارند. اما آنها با همان قیمت نسبت به همتایان دسکتاپ خود از قدرت کمتری برخوردار هستند. 

این به دلیل این واقعیت است که اکثر قطعات مورد استفاده در رایانه های رومیزی کوچک شده اند تا در نسخه باریک نوت بوک دستگاه قرار بگیرند.

نوت بوک ها معمولا دارای LCD (نمایشگر کریستال مایع) هستند و از ماژول های حافظه مجزا برای رم خود استفاده می کنند. نوت بوک ها معمولاً دارای یک صفحه لمسی (یا ترک پد) برای ماوس و یک صفحه کلید داخلی هستند. 

 

اما در صورت تمایل کاربر می توان اقساط خارجی اینها را نیز پیوست کرد.اولین لپ تاپ تجاری موجود (نام نوت بوک در آن زمان امکان پذیر نبود، زیرا آنها بسیار بزرگتر از نسخه های موجود در حال حاضر بودند) Osborne I در سال 1981 بود.

اگرچه بسیار سنگین تر بود و فقط یک مانیتور CRT کوچک داشت، اما دارای یک تأثیر انقلابی بر بخش های تجاری و صنعتی. ایده بازگرداندن کار به خانه معنایی کاملاً جدید داده شد. 

نسخه بهتری از لپ‌تاپ یا «نوت‌بوک» در سال 1983 عرضه شد. Compaq Portable اولین محصول فناوری Compaq بود و نسخه نوت‌بوک رایانه شخصی بسیار محبوب IBM در آن زمان بود. 

این یک موفقیت بزرگ شد زیرا بیشتر با IBM سازگار بود تا قابل حمل از پیشینیان خود!
اما اولین نوت بوک مسلماً GRiD Compass 1101 بود که در سال 1982 توسط بیل موگریج منتشر شد. طرح «صدف تاشو» یا طرح «نوت بوک»، که در آن نمایشگر LCD در برابر صفحه کلید بسته می‌ماند، معرفی شد. 

در یک محفظه منیزیمی قرار داشت و می توانست با باتری کار کند. اولین نوت‌بوک‌های موفق تجاری از سری SupersPort شرکت Zenith Data Systems (ZDS) بودند که با چندین شرکت دیگر مانند IBM، Toshiba، Compaq و دیگر شرکت‌ها برای بستن قراردادی با نیروی هوایی ایالات متحده برای تامین 200000 نوت‌بوک رقابت کردند.

در سال 1987. این امر باعث محبوبیت و نفوذ لپ تاپ در تجارت و محدوده قیمت مقرون به صرفه برای مصرف کنندگان معمولی شد.