سماق قرمز برای لاغری در کشور های عربی تجارت مهمی محسوب می شود

بر اساس مطالعه ای که در دانشگاه Hacettepe ترکیه در سال 2010 انجام شد، سماق قرمز برای لاغری یک گیاه ضد میکروبی است.

شیمی درمانی نوعی درمان سرطان است که از داروها برای متوقف کردن رشد سلول های سرطانی، یا از طریق کشتن سلول ها یا با جلوگیری از تقسیم آنها استفاده می کند.

این عفونت می تواند بسیاری از اندام های بدن از جمله ریه ها، قلب، کلیه ها و مغز را تحت تاثیر قرار دهد. درد قفسه سینه، تب و درد مفاصل شایع ترین علائم عفونت قارچی هستند.

گفته می شود گیاه سماق به عنوان یک دفاع جدی در برابر ریزمغذی ها به ویژه سالمونلا تیفی موریوم استفاده می شود.

این یک سلاح بسیار موثر در برابر میکروب ها است که به عنوان مخلوط روغن سماق و آویشن با هم استفاده شود.

مطالعات نشان داده است که گیاه سماق در درمان دیابت و چاقی موثر است. بر اساس نتایج آزمایشگاهی، سماق، یک آنتی اکسیدان بسیار قوی، به کاهش کلسترول و قند خون کمک می کند.

سماق

سماق خاصیت ادرارآوری دارد. بنابراین، مشاهده شده است که این گیاه دارویی است که به دفع مواد سمی از بدن کمک می کند.

برای درمان ادرار دردناک و سوزش و التهاب که منجر به التهاب مثانه می شود استفاده می شود. در خاورمیانه، آب سماق ترش یک گزینه رایج برای تسکین ناراحتی معده است

برخی از مطالعات نشان داده اند که گیاه سماق خاصیت ضد سرطانی دارد. اگر سیگاری هستید، ممکن است بتوانید با استفاده از ترکیبی از شیمی درمانی و پرتودرمانی، خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش دهید.

اعتقاد بر این است که سرطان سینه از سلول های سالم در طول درمان محافظت می کند. در نتیجه، سماق به عنوان یک عامل شیمی درمانی امیدوارکننده برای شیمی درمانی سرطان در نظر گرفته شده است.

همچنین شیر مادر افزایش می یابد. با عمل کردن مانند استروژن به درمان اختلالات قاعدگی، گرفتگی عضلات، سوختگی های قاعدگی و درد کمک می کند.