سوند ادراری در تزیین بوفه منزل کاربردی است

در حالی که UTI شایع ترین عوارض جانبی مرتبط با سوند ادراری است، عوارض جانبی بالقوه دیگری نیز وجود دارد که می توانید با پزشک خود در میان بگذارید. این شامل:

  • گیر افتادن خون یا سایر مواد زائد در داخل لوله کاتتر، که ممکن است ناشی از انسداد در سیستم تخلیه کاتتر باشد.
  • نشت کاتتر، که ممکن است به دلیل انسداد در سیستم اتفاق بیفتد، یا در صورت یبوست، فشار دادن در حین توالت کردن
  • صدمات مجرای ادرار یا مثانه (کمتر شایع است)
  • سنگ مثانه (کمتر شایع است، اما ممکن است پس از استفاده طولانی مدت از کاتتر بیشتر باشد)

در حالی که همه عوارض جانبی استفاده از کاتتر ادراری به طور کامل قابل اجتناب نیستند، ممکن است با برخی از مراحل رژیم غذایی و بهداشتی و همچنین جلوگیری از انسداد در سیستم تخلیه کاتتر، خطر خود را کاهش دهید.

عوامل خطر زیر را با پزشک خود در میان بگذارید:

سوند

دریافت نکردن مایعات کافی این می تواند منجر به کم آبی بدن و متعاقب آن UTI شود. ادرار رنگ پریده نشان می دهد که آب کافی دریافت می کنید.

کمبود فیبر در رژیم غذایی خوردن غذاهای با فیبر بالا، مانند سبزیجات، غلات و میوه ها، می تواند حرکات روده شما را منظم نگه دارد و از نشت کاتتر ناشی از یبوست جلوگیری کند.

بی نظمی کاتتر هر گونه پیچ و تاب یا خمیدگی در کاتتر و همچنین جابجایی کیسه ادرار نیز ممکن است منجر به بلوک یا نشت شود.

مشکلات تمیز نگه داشتن پوست یا تجهیزات. اگر به تنهایی قادر به انجام این کار نیستید، ممکن است از یک مراقب کمک بخواهید تا مطمئن شوید که همه وسایل به طور منظم تمیز می شوند.

کاتترهای ادراری که برای انواع شرایط پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند، وسیله مهمی برای کمک به تخلیه مثانه و جلوگیری از نارسایی کلیه هستند.

پزشک شما کاتترهای کوتاه‌مدت یا بلندمدت و همچنین نسخه‌هایی را که داخلی یا خارجی هستند، بسته به نیازهای فردی شما توصیه می‌کند.