سیم کابل چهار رشته در خانه ای موجب انفجار شد

کابل و سیم برق یک چیز محسوب نمی شوند. در واقع سیم کابل چهار رشته کاملاً متفاوت هستند. یک سیم از یک هادی الکتریکی منفرد ساخته شده است در حالی که یک کابل یک گروه یا دسته ای از چندین سیم در داخل یک پوشش مشترک است.

هر دوی آنها برای حمل جریان الکتریکی استفاده می شوند.

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، تقریباً همه چیز از برق تامین می شود. چه در فضای داخلی و چه در فضای باز، نیاز به تامین برق صاف و بدون وقفه داریم که با استفاده از نوع مناسب سیم و کابل به دست می آید.

نه تنها بخش برق از کابل ها و سیم ها برای انتقال و توزیع برق به خانه و صنایع ما استفاده می کند، بخش مخابرات نیز برای انتقال بی وقفه داده به انواع مختلف کابل ها متکی است.

برچسب گذاری کابل ها بسیار مهم است و اطلاعات زیادی در مورد نوع عایق آن، تعداد سیم ها و گیج سیم ها ارائه می دهد.

به برخی از برچسب های نوشته شده روی سیم هایی که معمولاً در سیم کشی خانه استفاده می شود نگاهی بیندازید.

سیم

مهمترین برچسب آنها در مورد عایق یا پوشش پلاستیکی اطراف سیم های رسانا است. در اینجا برخی از برچسب های رایج نوشته شده روی سیم ها آورده شده است.

THHN
THWN
THW
XHHN

سیم کشی مسکونی از تیر برق تا لوازم خانگی یا دستگاه های داخل خانه عمدتاً به پنج نوع تقسیم می شود.

این کابل بین قطب برق و محل یا ساختمان مصرف کننده است. کابل دراپ سرویس یک خط برق سربار از تیر تا آب و هوای سرویس یک خانه است.

کابل قطره سرویس دوبلکس یک هادی دو هسته ای است، یعنی دارای دو هادی است. یک هادی عایق برای خط فاز و یک هادی لخت برای خط خنثی. برای تامین برق تک فاز ساختمان استفاده می شود.