شوینده ضد جوش بیوآکوا رقیب سرسخت با نمونه های خارجی می باشد

با توجه به نوع پوست شوینده ضد جوش بیوآکوا : قبل از انتخاب پاک کننده، نوع پوست خود را مشخص کنید.

علاوه بر این که مستعد آکنه است، پوست شما همچنین می تواند بسیار چرب، خشک یا حساس باشد، که بر روی پاک کننده ای که باید استفاده کنید تاثیر می گذارد.

کسانی که پوست حساسی دارند باید دوز پایینی از مواد فعال ضد آکنه را انتخاب کنند، در حالی که آنهایی که پوست بسیار چرب دارند ممکن است چیزی نسبتا قوی بخواهند و افرادی که پوست خشک دارند باید به دنبال مواد فعال آبرسان مانند اسید هیالورونیک باشند.

اگر مطمئن نیستید که کدام نوع پوست هستید، یک راه آسان برای تشخیص آن وجود دارد. پس از شستشو با یک پاک کننده ملایم، 30 دقیقه صبر کنید. اگر پوست شما صاف است، احتمالاً پوست چرب دارید.

اگر سفت و پوسته پوسته باشد، احتمالا خشک است. اگر ناحیه T شما (پیشانی، بینی و بالای گونه ها) چرب و بقیه پوست شما نرمال یا خشک است، به احتمال زیاد پوست مختلط دارید.

پوست معمولی احساس راحتی می کند – نه چرب و نه خشک. ما در زیر اشاره کرده‌ایم که کدام پاک‌کننده‌ها برای چه نوع پوستی بهتر عمل می‌کنند.

ترکیبات فعال: اگرچه برای اینکه به عنوان یک پاک کننده مخصوص آکنه به حساب بیاید، لازم نیست یک ماده فعال ضد آکنه در شستشوی صورت شما وجود داشته باشد – ما در واقع تعدادی را بدون یکی لیست می کنیم – مطمئنا کمک کننده است.

دو ماده فعال رایج عبارتند از سالیسیلیک اسید و بنزوئیل پراکسید. اسید سالیسیلیک تورم و قرمزی اطراف نواحی ملتهب را کاهش می دهد، منافذ را باز می کند و باعث کوچک شدن جوش ها می شود.

بنزوئیل پراکسید، یک ضد عفونی کننده، میزان باکتری های روی پوست را کاهش می دهد. شدت آکنه شما تعیین می کند که چه درصدی از هر فعال را باید استفاده کنید.

به گفته دکتر کوری ال هارتمن، بنیانگذار پوست سلامت پوست، کسانی که با آکنه کیستیک دست و پنجه نرم می کنند، باید پاک کننده هایی با حداقل 2 درصد اسید سالیسیلیک در نظر بگیرند. متخصص پوست شما می‌تواند درمان‌های قوی‌تری مانند لایه‌برداری شیمیایی در مطب ارائه دهد، اما FDA اجازه می‌دهد تنها تا ۲ درصد از این اسید را بدون نسخه بفروشد.

با این حال، بنزوئیل پراکسید می تواند تا حدود 10 درصد در درمان های بدون نسخه افزایش یابد. شما به هر دو نیاز ندارید زیرا هر کدام مشکلات آینده را درمان و از آنها جلوگیری می کند. فقط بستگی به این دارد که پوست شما چگونه باشد.

با این حال، اگر پوست حساسی دارید، یک پاک کننده بدون هیچ گونه مواد فعال – که می تواند پوست شما را خشک کند – ممکن است بهترین گزینه باشد.