شیرآلات بهداشتی درخشان با حسگر هوشمند آلودگی را شناسایی می کند

دریچه های گلوب

شیر گلوب برای استفاده در کاربردهای مختلف، از کنترل جریان گرفته تا کنترل خاموش و روشن، مناسب است.

هنگامی که پلاگین سوپاپ در تماس محکم با نشیمنگاه باشد، دریچه بسته می شود. وقتی دوشاخه سوپاپ از نشیمنگاه خالی است، دریچه باز است. 

بنابراین، کنترل جریان نه با اندازه دهانه در صندلی سوپاپ، بلکه با بالابر پلاگین سوپاپ (فاصله پلاگ سوپاپ تا صندلی) تعیین می شود. 

از ویژگی های این نوع شیرآلات بهداشتی درخشان این است که حتی در صورت استفاده در حالت نیمه باز، احتمال آسیب کمی به سیت یا دوشاخه توسط سیال وجود دارد. به طور خاص، نوع اصلی شیر کره ای که برای کنترل جریان استفاده می شود، شیر سوزنی است.

البته باید توجه داشت که به دلیل اینکه مسیر جریان در این شیر S شکل است، افت فشار بیشتر از سایر انواع شیرها است.

علاوه بر این، میل سوپاپ باید چندین بار به منظور باز و بسته شدن شیر فعال شود و بنابراین تمایل به نشت از غده آب بند وجود دارد.

همچنین، از آنجایی که بستن سوپاپ نیاز به فعال کردن میل دارد تا زمانی که دوشاخه محکم روی نشیمنگاه فشار بیاورد، دانستن نقطه دقیقی که در آن سوپاپ کاملاً بسته شده است دشوار است.

مواردی وجود داشته است که به طور تصادفی راندن شفت سوپاپ بیش از حد باعث آسیب به سطح نشیمنگاه شده است.

دریچه‌های دیافراگمی که جریان را با فشار دادن از بیرون متوقف می‌کنند، عمدتاً در سیستم‌های مایع استفاده می‌شوند، اما دریچه‌ای برای سیستم‌های بخار با نام مشابه وجود دارد.

این یک شیر خودکار با دیافراگم نوع محرک است. این معمولاً فقط به یک “دریچه دیافراگمی” کاهش می یابد، بنابراین هنگامی که یک دریچه با این نام نامیده می شود، باید دقت شود تا بررسی شود که چه نوع شیری است.

البته لازم به ذکر است که این شیر فقط برای استفاده در حالت کاملا باز یا کاملا بسته می باشد. این برای استفاده در یک موقعیت نیمه باز برای هر هدفی مانند کنترل جریان مناسب نیست.