شیره انگور خانگی بدون خاک که غیر قانونی وارد کشور شد جمع آوری شدند

ملاس شربتی شیرین، قهوه ای تیره و غلیظ با واکنش کمی قلیایی (قلیایی) است. حاوی حدود 40 درصد ساکارز است. به عنوان یک محصول جانبی در فرآیند تولید شکر ایجاد می شود. ملاس را به دلیل رنگ تیره (گاهی حتی سیاه) آن گاهی «طلای سیاه» می نامند.

ملاس از محصولاتی مانند قند انگور ( شیره انگور خانگی بدون خاک) ، نیشکر ( ملاس نیشکر ) و خرنوب، گیاهی که به نام خرنوب ( ملاس خرنوب ) نیز شناخته می شود، به دست می آید.

در فرآیند تولید شکر، ساکارز تولید می شود که سپس متبلور می شود. ملاس شربتی است که پس از متبلور شدن شکر از ساکارز باقی می ماند.

در فرآیند تصفیه شکر (که بارها تکرار می شود)، ملاس از کریستال های شکر جدا می شود. در مرحله نهایی، یک شربت غلیظ، چسبناک، سیاه و سفید با محتوای قند کم، اما با محتوای بسیار بالایی از مواد معدنی ویتامین ها و مواد معدنی تشکیل می شود.

بسته به مرحله تصفیه، رنگ ملاسو میزان قند آن متفاوت است. سبک ترین ملاس شیرین ترین، تیره ترین ملاس ( ملاس سیاه ) کمترین شیرینی و در نتیجه کم کالری است.

مواد مغذی ملاس سیاه ویتامین هایی مانند نیاسین ، ویتامین B6، اسید پانتوتنیک و اسید فولیک و همچنین کولین و مواد معدنی: کلسیم ، آهن است (با وجود مقدار زیادی آهن در ملاس، اما بدتر از آهن گوشت جذب می شود).

منیزیم ، فسفر، پتاسیم، سدیم، منگنز، مس و سلنیوم. علاوه بر این، ملاس در درجه اول حاوی کربوهیدرات است. با این حال، حاوی چربی و فیبر نیست.

شاخص گلیسمی ملاس 55 است که نزدیک به شاخص گلیسمی قند است که باعث می شود اثر مشابهی در افزایش گلوکز خون داشته باشد.

به همین دلیل، ملاس برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 (مقاوم به انسولین) توصیه نمی شود. با این حال، در مقایسه با شکر ، ملاس ارزش غذایی بسیار بالاتری دارد باید به خاطر داشت که شکر سفید یک محصول تصفیه شده است، بنابراین هر چیزی که ارزشمند است پس از فرآیند تصفیه در شربت باقی می ماند، یعنی ملاس.

ملاس همچنین حاوی اسیدهای غیر اشباع است که اثرات آنتی اکسیدانی (آنتی اکسیدانی) دارند. با توجه به این خواص ، ملاس از بدن حمایت می کند و روند پیری را کند می کند. بالاترین ارزش آنتی اکسیدانی را در بین تمام شیرین کننده ها دارد.