عروسک روسی دختر دو میلیون دلاری در تریکه به نمایش گذاشته شد

زمانی که عروسک با یک موقعیت مشکل مواجه می‌شود، به جای زمانی که مربی سخنرانی می‌کند، بیشتر روی گفتگو متمرکز می‌شوند، زیرا نیاز بیشتری به کمک به او دارند، زیرا عروسک دوست آنها شده است. آنها بیشتر درگیر هستند.»

دوبراوکا گرگوشیچ دراگیچ، معلم و معلم مهدکودک همکار او، می افزاید که تجربیات بسیار مثبتی با این روش دارد.

عروسک روسی دختر علاوه بر داشتن هویت شخصی، هویت کودکان گروه را به خود می گیرد تا کودکان بتوانند به راحتی با آن و به نوبه خود با مشکلاتی که عروسک به وجود می آورد، مانند موقعیت های تبعیض آمیز، همذات پنداری کنند. برای کودکان بسیار واضح تر می شود.» او توضیح می دهد.

«کودکان این فرصت را دارند که با هویت و رویدادهای زندگی عروسک بیشتر آشنا شوند. خیلی اوقات آنها به یاد می آورند که وقتی عروسک با آنها در گروه بود در مورد چه صحبت می کردند و اغلب به یاد می آورند که چه پیشنهادی به عروسک داده اند تا به او کمک کند مشکلی را که داشت حل کند. آنها همچنین راه حل را برای موقعیت هایی که در آن مشکل دارند تشخیص می دهند، برای آنها روشن تر است که چگونه به دنبال کمک یا حل یک موقعیت تبعیض آمیز یا مشکل ساز دیگر باشند. می تواند به طور بالغانه به مشکلات پاسخ دهد.

معلمان مهدکودک، شرکت کنندگان اصلی برنامه آموزشی که ما در چاکووچ بازدید کردیم، از این روش خوشحال هستند و قصد دارند بلافاصله از آن استفاده کنند و آن را در کار خود به کار ببرند.

“ما یک کودک در گروه داریم که توسط سایر کودکان مورد آزار و اذیت قرار می گیرد و از گروه حذف می شود زیرا او به خوبی کرواتی صحبت نمی کند. فکر می کنم بتوانیم به این وضعیت مشکل ساز رسیدگی کنیم و معتقدم برای بچه ها بسیار جالب خواهد بود. از طریق ارائه عروسک، ما می توانیم موقعیت های مشکلی را که در گروه رخ می دهد، حل کنیم.

لانا کواچویچ، معلم مهد کودک در مهدکودک ماسلاک در مورسکو سردیشچه، چالش مشابهی در گروه خود دارد.

ما یک برنامه یکپارچه برای اقلیت ملی روما در مهدکودک خود داریم، بنابراین گروهی داریم که متوجه می شویم موانع زبانی زیادی در آن وجود دارد. ما از عروسک برای بهبود چالش های فعلی در گروه استفاده خواهیم کرد. با شناخت گروه بچه هایم فکر می کنم آنها خیلی خوب پاسخ خواهند داد. آنها قبلاً با عروسک و دراماتورژی آشنا هستند، اما این واقعاً انیمیشن نیست، بلکه بیشتر یک نمایش است. رویدادها اختراع یا متحرک نیستند، بنابراین هویت باید مطابق با مشکلات گروهی که ما مشاهده کرده‌ایم توسعه یابد.» لانا کواچویچ گفت.