علاقه شدید به شکلات رنگی ریز سبب ریختن دندانهای کودک شد

شکلات در طول تاریخ خود از یک نوشیدنی مقدس به یک دسر خوشمزه تبدیل شده است.
در سال 2017، دو عضو یک سندیکای جنایی روسی در ایالات متحده به حمل و فروش 10000 پوند “آب نبات شکلاتی دزدیده شده” متهم شدند. تنها نبودند، افراد دیگری هم بودند. آنها شکلات دوست دارند:
ناپلئون بناپارت از طرفداران شکلات رنگی ریز بود که گفته می شد وقتی تا دیر وقت کار می کرد نوشیدنی مورد علاقه او بود.
همانطور که توماس جفرسون هنگام خدمت به عنوان وزیر فرانسه عاشق آن شد و اعلام کرد که ممکن است به زودی محبوب‌تر از چای یا قهوه شود.

و اگرچه ممکن است هرگز نگفته باشد “بگذارید کیک بخورند”، اما معروف بود که ماری آنتوانت از شکلات داغی که در کاخ ورسای سرو می شد لذت می برد.
شکلات قرن ها در سراسر جهان محبوب بوده است، اما همیشه آن دسری نبود که به راحتی در دسترس ما باشد.
پس تاریخچه شکلات چیست و چگونه از یک نوشیدنی مقدس به یک میان وعده شیرین تبدیل شد؟

هر محصول شکلاتی با درخت کاکائو شروع می شود.این گیاهان در اصل بومی قاره آمریکا بودند، اما امروزه در سرتاسر جهان و عمدتاً در مناطق استوایی رشد می کنند.
میوه های درختان کاکائو را غلاف می نامند و یک دانه آن به اندازه یک توپ فوتبال است و حاوی حدود 40 دانه کاکائو به اندازه بادام است که در واقع دانه هستند.
هنگامی که تخمیر و برشته می شود، دانه کاکائو طعمی غنی و پیچیده پیدا می کند که کلید ایجاد طعم شناخته شده شکلات است.
به هر حال، کلمه کاکائو معمولاً به گیاه و دانه های آن قبل از فرآوری اشاره دارد، در حالی که شکلات محصولاتی را توصیف می کند که از دانه های کاکائو فرآوری شده تهیه می شوند.

بحث هایی در مورد اینکه چه کسی برای اولین بار تصمیم گرفت دانه های کاکائو خام را به شکلات فرآوری شده تبدیل کند وجود دارد، زیرا یکی از تئوری های قدیمی فرض می کند که انسان ها ابتدا جذب مغز دانه کاکائو شدند.

که از آن برای تهیه نوشیدنی الکلی استفاده می کردند و قدیمی ترین آن. شواهدی که ما برای مصرف محصولات کاکائو در اختیار داریم مربوط به 5000 سال پیش در منطقه کنونی اکوادور است.