فروش ادوات کشاورزی نوروزی در بازار تهران متوقف شد

یونجه گیر دستگاهی است که ساقه های یک عدل یونجه را بریده و جدا می کند و از ادوات کشاورزی نوروزی به حساب می آیند. معمولاً در پروارهایی استفاده می شود، جایی که محصول از مزارع برداشت شده و برای ذخیره سازی یا تغذیه به یک مکان مرکزی آورده شده است.

ماشین درو کشاورزی تجهیزات کشاورزی است که برای برداشت یونجه، کاه و سایر محصولات طراحی شده است. این دستگاه از نیروی هیدرولیک برای بریدن محصولاتی مانند گندم یا ذرت به قطعات استفاده می کند که سپس در انبوهی روی زمین انباشته می شوند قبل از اینکه توسط یک تراکتور متصل جمع آوری شوند.

طراحی این دستگاه این امکان را به آن می دهد تا نسبت به سایر تجهیزات برداشت محصول بیشتری را در زمان کمتری جمع آوری کند. همچنین هزینه های نیروی کار را کاهش می دهد زیرا در فرآیند برداشت نیازی به نیروی انسانی نیست.

ادوات

پمپ آبیاری
پمپ آبیاری وسیله ای است که آب را از مکانی به مکان دیگر منتقل می کند. می تواند با برق، گاز یا سوخت دیزل تامین شود. وظیفه اصلی پمپ آبیاری انتقال آب از نقطه پایینی به آستانه بالاتر برای آبیاری محصولات است.

گاوآهن قطعه ای از تجهیزات کشاورزی است که برای شکستن خاک برای کاشت محصولات استفاده می شود.

قیچی هرس نوعی قیچی باغی است که دارای دو دسته و یک تیغه برش بلند است. قیچی هرس در کنترل رشد گیاهانی مانند درختان میوه، انگور، رز و غیره بسیار موثر است.

داس ابزاری است که برای چمن زنی، علف های هرز و برداشت محصولات استفاده می شود. در ابتدا از یک داس کشاورزی با یک تیغه خمیده در یک طرف و یک لبه مستقیم ساخته می شد.

شن کش
چنگک ابزاری است که برای جمع آوری یونجه، کاه یا سایر مواد سست استفاده می شود. از چوب یا فلز ساخته شده و دارای دندانه هایی در قسمت پایینی آن است.

چنگال اسپیدینگ
چنگال اسپیدینگ ابزاری است که برای برداشت محصولاتی مانند سیب زمینی، چغندر و هویج استفاده می شود. از یک تیغه فلزی بلند با نوک خمیده در یک سر و یک دسته خمیده تشکیل شده است.