لباس ورزشی دخترانه صورتی که بدن را سرد و گرم می کند

تحقیقاتی که تأثیر لباس های ورزشی را بر تنظیم حرارت، راحتی و عملکرد در حین ورزش در گرما ارزیابی می کند، از پروتکل هایی استفاده کرده است که با شدت نور تا متوسط، مدت زمان کوتاه تا متوسط و شرایط محیطی ملایم مشخص می شوند.

تفاوت بین روش‌ها و کاربرد ناکافی فشارهای حرارتی-فیزیولوژیکی و ادراکی، منجر به یافته‌های متفاوتی در مورد تأثیر لباس‌های ورزشی برای افزایش تنظیم حرارت، راحتی و عملکرد در ورزشکاران فعال و نخبه شده است.

تحقیقات آتی باید بر توسعه و ارزیابی طرح‌های جدید لباس ورزشی دخترانه صورتی با استفاده از پروتکل‌هایی که منعکس‌کننده نیازهای واقعی تمرین و مسابقه هستند، ادامه دهند تا بفهمند کدام ترکیبات و ویژگی‌های پارچه ممکن است برای به حداکثر رساندن تنظیم حرارت، راحتی و عملکرد در طول ورزش در گرما بهینه باشد.

قابل اعتماد و متخصص:
زمینه
تنظیم حرارت فرآیند تنظیم دمای مرکزی بدن است.

در طول ورزش در محیط‌های گرم، تنظیم حرارت عمدتاً از طریق تبخیر عرق حاصل می‌شود، زیرا بدن تلاش می‌کند تا با متعادل کردن تولید گرمای متابولیک و اتلاف حرارت، به یک حالت پایدار حرارتی دست یابد.

تنظیم حرارت به ویژه برای ورزشکاران استقامتی که اغلب در محیط‌های گرم و مرطوب رقابت می‌کنند که توانایی بدن برای تنظیم حرارت به خطر می‌افتد و خطر ابتلا به بیماری گرما را افزایش می‌دهد و تأثیر مضری بر عملکرد دارند، اهمیت دارد.

روش‌های افزایش خنک‌سازی بدن در ادبیات علمی مورد توجه قابل توجهی قرار گرفته‌اند.

تمرکز در این فضا ضروری است زیرا رویدادهایی مانند بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۱ توکیو یکی از گرم‌ترین و مرطوب‌ترین رویدادها تا به امروز بوده است (میانگین ۳۲.۲ درجه سانتی‌گراد و رطوبت نسبی ۷۰ درصد [RH])، در حالی که جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر خواهد بود.

احتمالاً نیاز است که ورزشکاران در دمای بیش از 40 درجه سانتیگراد مسابقه دهند.

گزینه های خنک کننده زیادی مانند جلیقه های خنک کننده/یخ، خنک کننده های گردن، نوشیدنی های سرد و دوغاب یخ در دسترس ورزشکاران است.

با این حال، به دلیل محدودیت‌های عملی مانند اضافه وزن، تحریک/ناراحتی پوست  و مسائل مربوط به بلع، ممکن است استفاده از این گزینه‌ها در طول ورزش دشوار باشد.

علاوه بر این، برخی از این گزینه های خنک کننده به دلیل قوانین و مقررات برای استفاده در رویدادهایی مانند ماراتن، دوچرخه سواری مسافت طولانی و مسابقات سه گانه غیرممکن هستند.

انتخاب لباس یک فرصت منحصر به فرد برای کمک به تنظیم حرارت در حین ورزش در گرما بدون محدودیت های عملی استراتژی های خنک کننده فوق الذکر است و نقش مهمی در راحتی دارد.

یک احساس پیچیده متشکل از ورودی های حسی مختلف از جمله عوامل روانی، حسی و حرکتی بدن.

به طور طبیعی، لباس عایق را افزایش می دهد که مانعی برای از دست دادن گرمای تبخیری در محیط های گرم ایجاد می کند.

با این حال، هدف لباس‌های ورزشی کاهش این اثر عایق از طریق طراحی‌های تنفس‌پذیر و سبک‌وزن ساخته‌شده از مواد مصنوعی است که هدف آن بهبود انتقال رطوبت (یعنی دفع عرق) برای افزایش اتلاف تبخیر، به حداکثر رساندن راحتی پوشنده و در نتیجه افزایش عملکرد است.