لیست انواع مختلف از مواد ضد حریق غیرفعال مانند رنگ های متورم و رنگهای نسوز

انواع مختلفی از مواد ضد حریق غیرفعال مانند رنگ های متورم وجود دارد.

رویکرد ما این بود که به‌جای تغییر در فرمول‌بندی، مواد را اصلاح کنیم با ترکیب دو مفهوم بزرگ شدن و لایه لایه شدن و طراحی قابل تنظیم، مانع آتش موثر جدید برای محافظت از کامپوزیت ها ایجاد شد.

با استفاده از یک سناریوی آتش سوزی از طریق آتش سوزی شار حرارتی 116 کیلووات بر متر مربع و دمای شعله 1100 درجه سانتیگراد ارزیابی شد.

امروزه لیست قیمت رنگ نسوز برای بخاری طبق تغییرات بازار ارز و دلار در بازار فروش محاسبه و تعیین می گردد.

مانع آتش نشان داد که محافظت در برابر آتش را برای کامپوزیت فراهم می کند و دما را در پشت صفحه کامپوزیت زیر 200 درجه سانتیگراد تثبیت می کند.

رنگ نسوز

مشخصه‌ها مشاهدات مقطع، اندازه‌گیری‌های انبساط، و غیره روی نمونه‌ها انجام شد و مکانیزم عمل پیشنهاد شد.

در بسیاری از کاربردها، مواد باید استانداردهای ایمنی آتش سوزی دقیق را رعایت کنند.

در واقع، موادی مانند مواد کامپوزیتی مبتنی بر فولاد، آلومینیوم یا پلیمر باید در برابر آتش محافظت شوند تا از دست دادن خواص ساختاری خود جلوگیری شود.

به عنوان مثال، هنگامی که یک سازه فولادی محافظت نشده در معرض آتش سوزی قرار می گیرد، به دلیل رسانایی حرارتی بالا، دما در قسمت پشتی فولاد به سرعت افزایش می یابد.

با افزایش دما، خواص مکانیکی فولاد تغییر می کند و در نتیجه فولاد شروع به از دست دادن بیشتر خواص ساختاری خود بین 470 تا 550 درجه سانتی گراد می کند.

علاوه بر این، در مورد مواد کامپوزیتی مبتنی بر پلیمر، ظرفیت باربری فشاری و خمشی آنها بالاتر از دمای انتقال شیشه ای آنها کاهش می یابد.

علاوه بر این، آنها شروع به تجزیه در دمای 300-350 درجه سانتیگراد یا حتی زودتر بسته به مواد کامپوزیتی در نظر گرفته شده می کنند و مواد فرار قابل اشتعال را آزاد می کنند که آتش را تغذیه می کنند.

بنابراین، برای انطباق با استانداردهای بیشتر به عنوان مثال، هوانوردی، سایر راه حل های ضد حریق غیرفعال، به عنوان مثال، سیستم های عایق طراحی شده برای کاهش انتقال حرارت از آتش به سازه محافظت شده، باید بیشتر توسعه یابد.