مردی با خوردن مغز گردو ممتاز تویسرکان یک خلبان حرفه ای شد

گردو از جمله غذاهایی است که بیشترین سهم را در رژیم غذایی سالم داشت. مغز گردو ممتاز تویسرکان اگرچه کالری بالایی دارد، اما سرشار از ویتامین‌های ضروری، مواد معدنی، فیبر، چربی‌ها و ترکیبات گیاهی است که ممکن است با افزایش سن به عملکرد خوب بدن کمک کند.

یک رژیم غذایی سالم که شامل گردو است ممکن است به حفظ عملکرد فیزیکی مانند راه رفتن و توانایی های مراقبت از خود با افزایش سن کمک کند.

شاید این فقط یک تصادف باشد که پوسته گردو شبیه مغز کوچکی به نظر می رسد، اما تحقیقات نشان می دهد که این آجیل ممکن است واقعا برای ذهن شما مفید باشد.

مطالعات حیوانی و لوله آزمایش نشان داد که مواد مغذی موجود در گردو، از جمله چربی های اشباع نشده، پلی فنول ها و ویتامین E ممکن است به کاهش آسیب اکسیداتیو و التهاب در مغز شما کمک کند.

گردو

در یک مطالعه 10 ماهه در مورد بیماری آلزایمر، موش ها 6 تا 9 درصد از کالری خود را به عنوان گردو (معادل 1 تا 1.5 اونس یا 28 تا 45 گرم در روز در روز در افراد) تغذیه کردند، در مقایسه با مهارت های یادگیری، حافظه و کاهش اضطراب، بهبود قابل توجهی داشتند.

مطالعات مشاهده‌ای در افراد مسن‌تر، خوردن گردو را با عملکرد بهتر مغز، از جمله سرعت پردازش سریع‌تر، انعطاف‌پذیری ذهنی بیشتر و حافظه بهتر مرتبط دانسته است.

اگرچه این نتایج دلگرم کننده است، اما مطالعات بیشتری برای آزمایش اثرات گردو بر عملکرد مغز در انسان ها برای نتیجه گیری قطعی مورد نیاز است.

گردو حاوی مواد مغذی است که ممکن است به محافظت از مغز شما در برابر التهابات آسیب‌رسان کمک کند و با افزایش سن از عملکرد خوب مغز حمایت کند.

رژیم های معمولی غربی سرشار از غذاهای فرآوری شده، شکر و غلات تصفیه شده با کاهش عملکرد اسپرم مرتبط هستند.

خوردن گردو ممکن است به حمایت از سلامت اسپرم و باروری مردان کمک کند.