مقدار آفت کش هایی که هر ساله با خوردن سیب وارد بدن انسان میشود.

برای جمع آوری سیب خشک تهران اطلاعات هر ساله در مورد باقی مانده آفت کش ها در مواد غذایی.

یکی از رایج‌ترین آفت‌کش‌هایی که پس از برداشت روی سیب‌ها استفاده می‌شود، دی‌فنیل‌آمین است که برای جلوگیری از سوختن سیب یا قهوه‌ای شدن پوست که ممکن است در حین نگهداری رخ دهد، استفاده می‌شود.

یک تجزیه و تحلیل در سال 2016 از PDP نشان داد که 80٪ از 531 نمونه سیب حاوی بقایای این ماده شیمیایی در 0.002-3.8 ppm است که کمتر از سطح تحمل EPA 10 ppm است.

سطح تحمل حداکثر مقدار باقیمانده مجاز در یک غذای خام است.

این مقدار بر اساس بررسی مطالعات علمی متعدد برای تعیین اثرات مضر احتمالی این ماده شیمیایی بر انسان، میزان باقی مانده احتمالی باقیمانده در غذا یا روی غذا، و مقدار غذایی که مردم معمولا می خورند، است.

اگرچه مقداری باقیمانده آفت کش می تواند در گوشت نفوذ کند، شستن و کندن پوست سیب باعث حذف بیشتر آفت کش ها می شود.

پوست سیب قرمز استخوانی دماوند اکثر مواد شیمیایی گیاهی و فیبر سالم را تامین می کند، بنابراین حذف آن بهتر نیست.

اگر فردی چندین سیب در هفته می خورد و از میزان آفت کش های استفاده شده مطمئن نیست، خرید سیب های ارگانیک ممکن است یک گزینه باشد، اگرچه شواهد مستقیمی مبنی بر وجود تفاوت مهم در اثرات سلامتی در دسترس نیست.

چند نکته کلی برای تمیز کردن سیب:

سازمان غذا و دارو توصیه می کند سیب سفید مراغه قبل از تهیه یا خوردن، همه محصولات را به طور کامل (از جمله ارگانیک) زیر آب جاری بشویید. محصولات سفت مانند سیب را می توان با یک برس محصولات تمیز تمیز کرد. آنها شستن محصولات با صابون، مواد شوینده یا حتی محصولات تجاری را توصیه نمی کنند.

این شستشوها به جای از بین بردن آفت کش ها برای از بین بردن باکتری ها در نظر گرفته شده اند و مطالعات نشان داده اند که آب به همان اندازه موثر است، اگر نگوییم بیشتر از تولید شستشو برای از بین بردن باکتری ها.

جوش شیرین در از بین بردن باکتری ها و شکستن باقیمانده آفت کش ها موثر است تا راحت تر شسته شوند، اما این روش به چند مرحله اضافی نیاز دارد.

سیب را در محلول جوش شیرین حاوی 1 قاشق چایخوری جوش شیرین و 2 فنجان آب به مدت 10 تا 15 دقیقه خیس کنید، سپس خوب بشویید.

برای صرفه جویی در زمان، یک دسته بزرگ سیب را خیس کنید، خوب بشویید، و سپس قبل از نگهداری در یخچال، هر کدام را با یک حوله کاملا خشک کنید (زیرا رطوبت اضافی باقی مانده می تواند باعث کپک زدن یا فساد شود).

به خاطر داشته سیب سیاه باشید که مزایای سلامتی خوردن میوه‌ها و سبزیجات بر خطرات احتمالی آفت‌کش‌ها بیشتر است و نباید از مصرف سیب به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم منصرف شود.

  • منابع:
    1. Apples
  • تبلیغات: 
    1. کرم پودر آینده صنعت زیبایی
    2. طلاق دو زوج به دلیل پولدار بودن!
    3. ساخت مجسمه های اهرام مصر از سنگ تراورتن!
    4. آیا فرآیند خشک کردن زعفران را می دانید؟