پخت انجیر خشک ریز در کوره ی نانوایی

انواع انجیر خشک از جمله انجیر خشک ریز حاوی فنل و اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

مصرف منظم انجیر می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد. فیبر موجود در انجیر به دفع سریع مواد زائد بدن کمک می کند که برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ مفید است.

دانه های متعدد موجود در انجیر حاوی مقادیر زیادی مخاط است که مواد زائد و مخاط روده بزرگ را جمع آوری کرده و از بین می برد.

کمبود آهن در بدن می تواند باعث کم خونی و کمبود آهن شود. انجیر خشک حاوی آهن است که جزء اصلی هموگلوبین است.

مصرف انجیر خشک برای بهبود سطح هموگلوبین خون مفید است. کودکان، نوجوانان و زنان در حال رشد در دوران قاعدگی و به ویژه زنان باردار باید سطح آهن خود را برای جلوگیری از عوارض حفظ کنند.

انجیر

همچنین، اگر بیمار هستید یا تحت عمل جراحی قرار گرفته اید، انجیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا سطح آهن در بدن شما افزایش یابد و به طور موثر با این مشکل مبارزه کنید.

انجیر از جمله میوه هایی است که حاوی بیشترین فیبر است و زنانی که در نوجوانی و اوایل بزرگسالی فیبر بیشتری مصرف می کردند کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه بودند.

مصرف زیاد فیبر با خطر 16 درصدی سرطان پستان عمومی و 24 درصد خطر یائسگی قبل از یائسگی مرتبط بود. انجیر و انجیر خشک حاوی عناصری هستند که به پیشگیری از سرطان سینه یائسگی کمک می کنند.

انجیر به عنوان یک مکمل عالی برای باروری و جنسی در نظر گرفته می شود. آنها سرشار از کلسیم، آهن، پتاسیم و روی هستند.

آنها همچنین سرشار از منیزیم هستند، ماده معدنی مورد نیاز برای تولید هورمون های جنسی آندروژن و استروژن.

انجیر به انواع اختلالات جنسی مانند ناباروری، اختلال نعوظ و میل جنسی کمک می کند.