پرفروش ترین لاستیک ها در ایران

فروشندگان لاستیک می گویند به مشتریان اصلا پیشنهاد نمی کنند لاستیک های چینی بخرند. آنها می گویند این لاستیک ماشین اگرچه نرم هستند اما با گذشت مدتی خشک می شوند و از کیفیت می افتند. به گفته فروشندگان جنس لاستیک های کره ای و اروپایی مرغوب تر است.

با این حال اگرچه برای خودرویی مثل پراید لاستیک های ایرانی زیادی در بازار وجود دارد اما مردم بیشتر از لاستیک بارز استفاده می کنند. بازار لاستیک برای MVM 110 نیز در اختیار چینی هاست اما به خاطر نزدیک بودن سایز MVM 110 و پراید از لاستیک های مخصوص پراید هم می توان برای این خودروی چینی استفاده کرد.

یکی از فروشندگان می گوید افرادی که خودروهایی مثل پراید و پژو سوار می شوند از لاستیک های ساخت داخل بیشتر استفاده می کنند چراکه قیمت نسبتا ارزانتری دارند. این فروشنده می گوید خودم به شخصه ترجیح می دهم از لاستیک های اروپایی یا برندهایی مثل هانکوک کره ای استفاده کنم چرا که نرمتر هستند، کارکرد و چسبندگی بهتری دارند که این مسئله خود باعث هندلینگ بهتر می شود.

او یکی دیگر از دلایل خود را برای دفاع از لاستیک های اروپایی وزن سبک تر آنها عنوان می کند. در این خصوص عباس سماواتی، رئیس اتحادیه لاستیک و روغن تهران به سفیدک می گوید تقریبا 40 درصد بازار، لاستیک های داخلی هستند و 60 درصد دیگر را لاستیک های خارجی تشکیل می دهند.

او بزرگترین مشکل تولید کنندگان داخلی را نبود دستگاه های روز می داند و می گوید تکنولوژی این دستگاه ها به 25 سال پیش برمی گردد، بنابراین هنوز نمیتوانیم لاستیک بسیاری از خودروهای جدید به خصوص خودروهای شاسی بلند را تولید کنیم.