پنجره دوجداره کتیبه دار خانه ی هیتلر موجب مرگ او شد

برخی از پنجره دوجداره کتیبه دار دارای یک لایه عایق مخصوص با E پایین (گسیل کم) روی شیشه هستند که مقدار R را افزایش می دهد.

این فیلم راه دیگری را برای انعکاس انرژی گرمایی به داخل یا خارج از خانه اضافه می کند.

پوشش های شفاف نازک روی پنجره از اکسید فلزی یا نقره ای تشکیل شده است که روی یک یا چند سطح شیشه ای اعمال می شود تا انتقال انرژی را کاهش دهد.

با رسیدن مقادیر R پنجره به نزدیک به 5.5، این مقدار در مقایسه با مقادیر R سیستم دیوار چگونه است؟

یک دیوار گل میخ استاندارد دو در چهار با عایق چوبی و تخته دیواری و سایدینگ چوبی دارای R-value از R-12 تا R-15 است که در مقایسه با سایر انواع مواد و سایدینگ ها در انتهای پایینی در نظر گرفته می شود.

پنجره

تولیدکنندگان پنجره به توسعه فناوری‌هایی ادامه می‌دهند که به پنجره‌ها اجازه می‌دهد تا نزدیک‌تر به ارزش R بالاتر خود دیوارها نزدیک شوند.

با این حال، دیوارها همیشه بازده انرژی بهتری نسبت به پنجره ها ارائه می دهند.

R-value را با U-value اشتباه نگیرید. مقادیر R اثربخشی پنجره را در مقاومت حرارتی ارزیابی می کند. U-value اتلاف یا افزایش انتقال حرارت را اندازه گیری می کند، اما یک رتبه بندی نیست.

مقادیر R رایج تر هستند. برای بهترین بهره وری انرژی به دنبال پنجره های با ارزش R بالا و با ارزش U کم باشید.

مهم نیست که چقدر خوب طراحی شده باشند، پنجره های دو و سه جداره همیشه می توانند برای از بین بردن اتلاف انرژی کمک کنند. در اینجا نکته ای برای کمک به بهبود کارایی پنجره ها وجود دارد:

از پرده های حرارتی استفاده کنید. پرده های حرارتی ضخیم که در طول شب روی پنجره ها کشیده می شوند به طور قابل توجهی ارزش کلی پنجره را افزایش می دهند.