کودکی که از ژل رویال شاه انگبین به عنوان پاک کن استفاده می کند

ژل رویال شاه انگبین گاهی اوقات در محصولات مراقبت از پوست موضعی برای حمایت از حفظ پوست سالم و جوان‌تر گنجانده می‌شود.

تحقیقات حیوانی نشان می‌دهد که ژل رویال ممکن است از افزایش تولید کلاژن و محافظت در برابر آسیب‌های پوستی مرتبط با قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش حمایت کند.

از آنجایی که تحقیقات انسانی در مورد فواید ضد پیری استفاده از ژل رویال خوراکی یا موضعی کافی نیست، مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

از آنجایی که این یک محصول زنبور عسل است، افرادی که به نیش زنبور، گرده گل یا سایر آلرژن های محیطی آلرژی دارند باید احتیاط کنند.

برخی از آلاینده‌های محیطی مانند آفت‌کش‌ها نیز در ژل رویال یافت شده‌اند و می‌توانند منجر به واکنش‌های آلرژیک شوند.

در حالی که استفاده از ژل رویال برای اکثر افراد بی خطر است، گاهی اوقات عوارض جانبی جدی گزارش شده است. اینها عبارتند از.

ژل

اگرچه ژل رویال به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود، ممکن است منجر به واکنش های آلرژیک جدی شود.
خط پایین
در حالی که ژل رویال برای قرن‌ها در روش‌های پزشکی باستانی مورد استفاده قرار می‌گرفته است، به دلیل عدم انجام تحقیقات تا حد زیادی توسط پزشکان غربی رد شده است.

با این وجود، این محصول زنبور عسل – که با عسل متفاوت است – هنوز هم اغلب به عنوان یک درمان جایگزین برای انواع بیماری های جسمی و روحی استفاده می شود.

تا به امروز، بسیاری از ادعاهای سلامت مرتبط با ژل رویال ثابت نشده است. بخش عمده تحقیقات موجود محدود به مطالعات حیوانی و آزمایشگاهی یا مطالعات بسیار کوچک انسانی است.

خوردن ژل رویال 100% بدون خطر نیست. گاهی اوقات عوارض جانبی جدی مانند آنافیلاکسی گزارش شده است.

اگرچه تحقیقات فعلی امیدوارکننده است، اما تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه چگونه ژل رویال ممکن است در یک سبک زندگی سالم قرار گیرد، مورد نیاز است.