کیفیت زیتون کبابی ترکیه به دلیل نبود محصولات درجه یک پایین آمد

زیتون، چه کسی نام سالاد یونانی کلاسیک با زیتون را نشنیده است؟ اما آیا می دانستید که زیتون فقط به زیتون سیاه و سبز ختم نمی شود. در واقع صدها نوع زیتون وجود دارد. محبوب ترین انواع زیتون و خواص و کاربردهای آن برای سلامتی در زیر ارائه خواهد شد.

زیتون میوه ای است که روی درخت زیتون می روید که در نواحی مدیترانه، استوایی و آسیای مرکزی و بخش هایی از آفریقا می روید.

دانشمندان دانه های زیتون کبابی ترکیه را با قدمت 8000 سال در اسپانیا کشف کرده اند و شواهد باستان شناسی نشان می دهد که تمدن های اولیه درختان زیتون را تا 2500 سال قبل از میلاد کشت می کردند.

زیتون خام برای خوردن بسیار تلخ است و فقط پس از فرآوری، معمولاً با پخت یا ترشی قابل خوردن است. بیشتر زیتون ها را به روغن زیتون تبدیل می کنند.

اما برخی از زیتون ها را برای استفاده در وعده های غذایی، به ویژه در غذاهای مدیترانه ای نگهداری می کنند.

زیتون سبز زیتونی است که قبل از رسیدن کامل برداشت می شود. طعم متمایز آنها تا حدی به این دلیل است که قبل از ریختن در روغن خیس می شوند.

رنگ زیتون نشان دهنده بلوغ آن است. زیتون سبز بالغ می شود و تبدیل به زیتون سیاه می شود .

یا بهتر است بگوییم، آنها از سبز به قهوه ای روشن، به قرمز پر جنب و جوش و بنفش، به عمیق ترین، سیاه ترین سیاه می روند. به طور کلی، هر چه زیتون تیره تر باشد، هنگام چیدن از درخت رسیده تر است.

زیتون سبز معمولاً در اوایل فصل برداشت، در ماه های سپتامبر و اکتبر در نیمکره شمالی برداشت می شود. آنها بافت سفت و طعمی زیبا و آجیلی دارند. زیتون سیاه در ماه های نوامبر و دسامبر و گاهی حتی در ژانویه برداشت می شود و نرم تر است.

به دلیل تنوع بسیار زیاد انواع درختان زیتون، فهرست کردن همه گونه ها تقریبا غیرممکن است. در زیر با برخی از پرمصرف ترین انواع زیتون آشنا خواهید شد.