گوجه فرنگی بوته ای که موجب شفای پسر بچه ی فلج شد

گوجه فرنگی بوته ای یکی از آن غذاهایی است که همه آن را بدیهی می دانند اما همه آنها را می خورند حتی کسانی که ادعا می کنند از میوه ها و سبزیجات متنفرند.

اگر باغ دارید، احتمالاً گوجه‌فرنگی‌های شما در حال حاضر بهترین زندگی خود را دارند زیرا در اواخر تابستان می‌رسند.

این یادآوری دوستانه شماست که امسال اجازه ندهید هیچ یک از آن میوه های مبدل به عنوان یک سبزی هدر برود.

این به این دلیل است که گوجه فرنگی یک منبع تغذیه ای است که اغلب نادیده گرفته می شود جانی باودن دکترای C.N.S، نویسنده 15 کتاب، از جمله آخرین کتاب خود چربی هوشمند: چربی بیشتر بخورید، وزن بیشتری کم کنید اکنون سالم شوید.

باودن می‌گوید: از نظر مواد مغذی در گوجه‌فرنگی لیکوپن شماره یک با گلوله است یک آنتی‌اکسیدان طبیعی که به گوجه‌فرنگی‌ها رنگ قرمز زیبای آن‌ها را می‌دهد.

 گوجه فرنگی

تحقیقات نشان می دهد که لیکوپن به روش های مختلفی بر سیستم قلبی عروقی تأثیر می گذارد در میان آنها به کنترل فشار خون کمک می کند.

جلوگیری از تصلب شرایین کاهش کلسترول LDL و تری گلیسیرید در حالی که سنتز ذرات اختلال عملکرد HDL را تقویت می کند.

باودن می گوید:لیکوپن در مطالعه پیتزا معروف در سال 2002 توجه زیادی را به خود جلب کرد.

محققان دریافتند مردانی که دو بار یا بیشتر در هفته پیتزا می‌خورند خطر ابتلا به سرطان پروستات را تا 23 درصد کاهش می‌دهند، واقعیتی که در همه جا در خوابگاه‌ها بی‌توجه نبود.

دانشمندان بر این باورند که این اثر از لیکوپن موجود در سس گوجه فرنگی ناشی می شود از آن زمان تحقیقات دیگری ظاهر شده است که نشان می دهد ممکن است بین مصرف گوجه فرنگی و خطر کمتر سرطان های تخمدان، معده، پانکراس و پروستات ارتباط وجود داشته باشد.

باودن خاطرنشان می کند که گوجه فرنگی منبع خوبی از ویتامین C و پتاسیم است که اکثر مردم به هر دوی آنها نیاز بیشتری دارند.